Ekrany wspierają akcję „Żonkile” w 79. rocznicę powstania w getcie warszawskim

79 lat temu wybuchło Powstanie w getcie warszawskim. Dziś na ulicach Warszawy wolontariusze zachęcają przechodniów do przypinania papierowych żonkili na znak, że #ŁączyNasPamięć. Ekrany na terenie całego miasta relacjonują to wydarzenie, wyświetlając licznik rozdanych żonkili.
O autorze
1 min czytania 2022-04-19

W przedwojennej Warszawie mieszkało 368 tysięcy Żydów i Żydówek. Stanowili oni 30% wszystkich mieszkańców stolicy. Aby uczcić ich pamięć, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN już po raz 10 organizuje akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile”, którą wspierają nowi ambasadorzy i ambasadorki: Irena Santor, Krzysztof Gonciarz, Eliza Rycembel, Janusz Gajos, Andrzej Piaseczny i Aleksandra Popławska.

Inicjatywę po raz kolejny wspiera Screen Network – udostępniając sieć ekranów reklamowych, które wyświetlają specjalnie przygotowane spoty z ambasadorami akcji. Znane i uznane osobistości, za pośrednictwem ekranów, zachęcają przechodniów do udziału w akcji – przypięcia żonkila.

W tym roku chcielibyśmy rozdać 368 tysięcy żonkili. Liczba ta symbolizuje liczbę Żydów mieszkających w Warszawie przed wybuchem II wojny światowej – wyjaśnia Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile z Muzeum POLIN.

Liczbę aktualnie rozdanych żonkili wyświetlają ekrany Screen Network. Spoty emitowane na ekranach Digital Out of Home przykuwają uwagę osób w przestrzeni miejskiej i zachęcając do udziału w akcji. Jednocześnie, łącząc działania online oraz offline, przekierowują na stronę muzeum, gdzie osoby zainteresowane mogą znaleźć więcej informacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ostatni przywódca Żydowskiej Organizacji Bojowej, Marek Edelman, który przeżył likwidację getta, przez lata pielęgnował pamięć o wydarzeniach z 1943 roku. Do końca życia 19 kwietnia, w rocznice powstania, składał żółte kwiaty pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie. Żonkile rozdawane podczas akcji nawiązują do tej tradycji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tegoroczna akcja Żonkile odbywa się, gdy w naszej części kontynentu znów giną ludzie – gdy ponownie mordowani są mężczyźni, kobiety i dzieci. Tegoroczna akcja odbywa się pod hasłem miłości. Chcemy, aby akcja była także formą manifestacji naszego sprzeciwu przeciwko wojnie, przeciwko wszelkiej agresji. Pamiętając o słowach Mariana Turskiego, że Auschwitz nie spadło z nieba, chcemy solidaryzować się z tymi, którzy walczą o swój kraj, swoją godność i swoich najbliższych – opowiada Maria Bliźniak koordynatorka Akcji Żonkile.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się