– Nieustannie analizujemy światowy rynek praw mediowych i rozwijane narzędzia pod kątem możliwości efektywnego docierania z naszą ofertą praw mediowych do jeszcze szerszej grupy nadawców. Jak pokazuje doświadczenie, naszą ligą interesują się kibice z rożnych krajów. Cały czas szukamy więc możliwości zaistnienia na nowych rynkach. Chcemy przy tym jeszcze bardziej ułatwić zagranicznym nabywcom praw mediowych dostęp do transmisji rozgrywek Ekstraklasy i współpracy z nami. Content Arena to innowacyjna platforma, która szybko się rozwija i pozyskuje kolejnych partnerów – zarówno po stronie sprzedających, jak i kupujących. Obecność na niej wpisuje się w naszą strategię zwiększania zasięgu i dostępności rozgrywek w coraz większej liczbie krajów także za pośrednictwem zewnętrznych partnerów. Nie możemy bowiem zapominać, że wszystkie nasze mecze są dostępne live w każdym zakątku świata, z wyjątkiem krajów objętych wyłącznymi licencjami, poprzez Ekstraklasa.TV. Ten serwis również będziemy dalej rozwijać – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.
Oprócz roli globalnego cyfrowego kanału sprzedaży praw mediowych, Content Arena Manager jest narzędziem, które umożliwia przeprowadzenie pełnego procesu sprzedaży praw, a przy tym bardzo go upraszcza. Skraca też czas transakcji. Dzięki funkcji Availability Engine oferuje ustrukturyzowany dostęp do listy praw w zależności od wybranych przez kupca parametrów, np. okresu licencji, zakresu praw, terytoriów, na których są dostępne. Z kolei funkcja Contract Generator pozwala na częściową lub pełną automatyzację procesu prawnego. Z Content Arena współpracują m.in. Bundesliga, najwyższa włoska liga koszykarska Lega Basket Serie A, agencja Stats Perform, Europejska Federacja Piłki Ręcznej czy SNTV.
Zobacz również
– Content Arena z wielkim zadowoleniem rozpoczyna współpracę z polską Ekstraklasą – nie możemy się doczekać wykorzystania naszej wiedzy technologicznej do usprawnienia i digitalizacji procesów związanych ze sprzedażą praw mediowych Ekstraklasy. Jesteśmy przekonani, że przy wykorzystaniu rozwiązania Content Arena Manager, działalność ligi w tym zakresie będzie jeszcze bardziej efektywna, co także da jeszcze lepszy efekt finansowy – mówi Lukas Zajancauskas, dyrektor Strategii i Rozwoju Biznesu Content Arena.
Content Arena została założona przez Erika Lorenza and Saschę Kojica, menedżerów działających wcześniej przez lata na rynku sportowych praw mediowych w imieniu np. Bundesligi, Sportradar, Discovery, DAZN, M&P Silva i innych. Główne rozwiązanie IT – Content Arena Manager – to zestaw narzędzi usprawniających i optymalizujących procesy handlowe oraz prawne w ramach sprzedaży praw. Z rozwiązań platformy korzysta ponad 1000 podmiotów z 75 krajów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell