Ekstraklasa Games ma status ligi partnerskiej EA SPORTS – Official League Qualifier. W rezultacie będzie to jedyny polski turniej dający możliwość walki o punkty w rankingu FIFA 19 Global Series, dzięki którym można awansować na FIFA eWorld Cup 2019. Rozgrywki są przeznaczone dla wszystkich zawodników, zarówno amatorów, jak i profesjonalistów. Każdy gracz, bez względu na umiejętności, może wystąpić w barwach swojego ulubionego klubu Ekstraklasy, a tym samym stać się gwiazdą turnieju. Przed najlepszymi otwiera się droga do kariery profesjonalnego gracza.
– Ekstraklasa chce być obecna w różnych społecznościach i poszukuje nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą promować polską ligę. Dostrzegamy, że esport to rzeczywistość, która już nie tylko dynamicznie się rozwija, ale która stała się ważną częścią życia młodych ludzi. Podczas dwóch dotychczasowych edycji turnieju EA SPORTS FIFA Ekstraklasa Cup, zainteresowanie projektem przekroczyło nasze oczekiwania, zarówno ze strony kibiców, jak i potencjalnych sponsorów. Organizacja turnieju dla wszystkich graczy jest więc dla nas krokiem oczywistym, a wręcz koniecznym – mówi Marcin Mikucki, dyrektor departamentu komunikacji, marketingu i sprzedaży Ekstraklasy S.A.
Zobacz również
Do udziału w turnieju można zarejestrować się poprzez oficjalną stronę turnieju: EkstraklasaGames.org. W ramach kwalifikacji, jakie odbędą się w dniach 5-21 marca, rozegrane zostaną 32 turnieje online: dla kibiców wszystkich 16 klubów Ekstraklasy na dwóch konsolach: PlayStation 4 i Xbox One. Kwalifikacje odbędą się w systemie play-off, a udział w nich mogą wziąć wszyscy gracze FIFA 19, którzy mają co najmniej 16 lat. Zwycięzcy kwalifikacji będą reprezentować swoje kluby od 30 marca w fazie ligowej. Każdy z 16 zespołów będzie reprezentowany w sumie przez czterech graczy (dwóch na PlayStation, dwóch na Xbox). Obowiązywał będzie tryb gry 1 vs 1, w formule gry online FIFA Ultimate Team. Kluby rozegrają w sumie 30 meczów – 8 najlepszych teamów weźmie udział w Wielkim Finale, który odbędzie się 26 maja. Zwycięski klub zostanie mistrzem Ekstraklasa Games. Transmisje z fazy ligowej i wielkiego finału zostaną zrealizowane w studiu Polsat Games.
W projekt jest zaangażowane grono partnerów, którzy doskonale znają świat esportu i mają ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu. Strategicznym partnerem medialnym jest Polsat Games, kluczowa jest także współpraca z wydawcą gry FIFA 19 – Electronic Arts Polska. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Polska z wiodącą na światowym rynku platformą dla sportów elektronicznych ESL Play, gdzie codziennie w turniejach i ligach biorą udział tysiące graczy. Nad całością projektu czuwa agencja marketingu sportowego Lagardere Sports.
– Ekstraklasa jako kolejna liga piłkarska dołącza do ekskluzywnego grona oficjalnych lig partnerskich EA SPORTS. Jest to dla nas strategiczny projekt, który pozwoli wejść polskiej scenie FIFA na jeszcze wyższy poziom. Cieszy nas zaangażowanie samej Ekstraklasy, jak i wszystkich klubów oraz fakt, iż dostrzegają one potencjał esportu w Polsce. Jest to również świetna informacja dla polskich graczy FIFA. Dzięki temu turniejowi mogą oni dołączyć do oficjalnej klubowej rywalizacji i walczyć o punkty, które w konsekwencji mogą umożliwić im awans na tegoroczne globalne finały FIFA eWorld Cup 2019 – mówi Konrad Wójciński, marketing & communications manger w Electronic Arts Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Cieszymy się, że Ekstraklasa dostrzega potencjał esportu i „wchodzi do gry” ze wsparciem medialnym Polsat Games. Możliwość obejrzenia rywalizacji najlepszych graczy FIFA 19 w TV to nie tylko świetna wiadomość dla graczy, ale także dla fanów piłki nożnej. Mamy jednocześnie nadzieję, że Ekstraklasa Games to dopiero początek wspólnej historii sportu tradycyjnego i elektronicznego w Polsce i podobne projekty już na stałe wejdą do kalendarza esportowych imprez – mówi Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jesteśmy dumni, że największa organizacja piłkarska, jaką jest Ekstraklasa, wybrała właśnie ESL, lidera branży esportowej, jako partnera operacyjnego do projektu Ekstraklasa Games. Bardzo cieszy nas, że esport wzorem innym krajów, również w Polsce wkracza do klubów piłkarskich i na ekrany odbiorców telewizyjnych. Mamy nadzieję, że projekt na stałe zagości w polskim kalendarzu wydarzeń esportowych – mówi Adrian Kostrzębski, Dyrektor Sprzedaży ESL Polska.