Z raportu Federacji Polskich Banków Żywności* wynika, że aż 53,75% Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucić żywność. Najczęściej podawanym powodem wyrzucania jedzenia jest jego zepsucie, ale też przygotowanie zbyt dużej ilości i zbyt duże zakupy. Jak temu zaradzić?
Electrolux, szwedzka marka, której kluczową wartością jest zrównoważony rozwój i troska o planetę, w 2021 roku wystartowała z kampanią „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”. W ramach działań, oprócz dostarczania konsumentom dodatkowej wiedzy na temat zrównoważonego podejścia do gotowania, marka uruchomiła podcast „Projekt Kuchnia”, w którym wspólnie z zaproszonymi gośćmi podejmowano tematy związane z robieniem zakupów, gotowaniem czy oszczędzaniem energii.
Zobacz również
W tym roku Electrolux kontynuuje projekt w nowej odsłonie, zapraszając konsumentów na cykl filmów z udziałem Jagny Niedzielskiej, propagatorki nurtu niemarnowania w kulinariach oraz Marcina Kuca, kucharza, pasjonata jedzenia i gotowania, autora vloga „Jaja w kuchni”.
„Jak dobrze zacząć tydzień, żeby niczego nie zmarnować? Pokażemy Wam jak to zrobić przygotowując menu na cały dzień. Bez marnowana produktów, składników odżywczych i Waszego czasu” – w ten sposób Jagna Niedzielska oraz Marcin Kuc zaczynają każdy odcinek cyklu „Niezmarnowane poniedziałki”. Seria składa się z 6 video, w których prowadzący prezentują przepisy na cały dzień – śniadania, obiad, kolację z wykorzystaniem jednego głównego składnika.
Ponadto, w każdym odcinku pokazują jak nie marnować jedzenia, jak prawidłowo przechowywać i planować posiłki. W pierwszym filmie Jagna i Marcin przygotowują 3 dania z wykorzystaniem „wczorajszego” ryżu. Dzielą się również sprawdzonymi patentami, jak odświeżyć jedzenie w piekarniku, by nadal było smaczne i zachowało wartości odżywcze lub przechowywać warzywa w lodówce, żeby szybko się nie psuły.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dla Electrolux zdrowe odżywianie w zgodzie z troską o planetę jest jednym z celów, któremu marka podporządkowuje swoje działania. Chcemy nie tylko ograniczać nasz wpływ na środowisko, ale też inspirować i dawać rozwiązania. Dlatego podejmujemy liczne inicjatywy w zakresie promowania odpowiedzialnego gotowania. Zależy nam na realnych działaniach i edukowaniu społeczeństwa. Lepiej przeciwdziałać niż leczyć – do tej zasady stosują się teraz ekolodzy i organizacje pozarządowe zajmujące się przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, ale też wszyscy ludzie, którzy troszczą się o środowisko dla siebie i przyszłych pokoleń. Kampania „Niezmarnowane poniedziałki” jest doskonałą odpowiedzią na ich potrzeby, ponieważ mówimy w niej, że nie tylko należy nie marnować jedzenia, ale też pokazujemy jak planować posiłki, żeby marnować jak najmniej. Przekonujemy też, że ze sprzętami, tak jak z jedzeniem, należy obchodzić się odpowiedzialnie – naprawiać je, gdy się zepsują, a nie wyrzucać na śmietnik i kupować nowe – mówi Kamila Cap, brand marketing manager kategorii Taste w Electrolux Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejne odcinki „Niezmarnowanych poniedziałków” publikowane będą od 27 czerwca w kanale YouTube.
Za strategię, kreację i współpracę z influencerami odpowiada agencja Cut the Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.