Na czas rozgrywek agencja eventowa 5 Żywiołów wprowadziła zawodników i widzów transmisji na Twitchu w klimat książek i gier o Wiedźminie. Miejsce zostało przemienione w krasnoludzką kopalnię, bo to właśnie pierścień krasnoludów był główną nagrodą dla zwycięzcy. Ponadto zawodnicy z całego świata walczyli o 100 tys. dolarów.
Pomiędzy kolejnymi starciami widzowie transmisji w serwisie Twitch (przy najwyższej oglądalności ponad 40 tys. osób jednocześnie) mogli oglądać krótki film opowiadający o perypetiach drużyny podróżującej do kopalni ze wspomnianym pierścieniem, który ostatecznie otrzymał Damian “Tailbot” Kaźmierczak, zwycięzca finałowego starcia. Całość przedstawiona była jako opowieść obecnego w kopalni barda, który na żywo grał i śpiewał jej kolejne rozdziały. Pod koniec pierwszego dnia turnieju to sami widzowie, poprzez głosowanie na Twitterze, zdecydowali jak rozwinie się historia. Konsekwencje wyboru widzowie poznali w dniu finału turnieju.
Zobacz również
Dodatkowo obecni na miejscu aktorzy przebrani za postaci z uniwersum Wiedźmina wchodzili w interakcję z obsługą i uczestnikami turnieju, budując tło i klimat całego wydarzenia. Mieliśmy więc wiele typowych dla świata Wiedźmina motywów, jak przetrzymywanie temerskiego jeńca przez elfich partyzantów, prezentację krasnoludzkiej broni, nieudane miłosne podchody do pięknych elfek. Wszystko to powodowało, że sam turniej wyglądał zupełnie inaczej niż cokolwiek, do czego przyzwyczajeni byli użytkownicy serwisu Twitch.
To nie pierwszy raz, gdy wydarzenia związane z GWINTEM wzbogacane są o takie nietypowe dodatki. Wszystko zaczęło się od serii filmów “A round of Gwent”, w których twórcy gry z CD PROJEKT RED dzielili się z widzami nowościami i ciekawostkami ze świata tej gry. Już tam, w karczmie zbudowanej niedaleko warszawskiej siedziby studia, przewijały się różne postaci, które robiły za więcej niż tylko tło. Niedługo potem grupy aktorów i muzyków wzbogacały wydarzenie swoją obecnością. Już przy drugim turnieju z cyklu Challenger (odbywającym się na Zamku Moszna w grudniu 2017) kilkunastu cosplayerów i aktorów wzbogacało wydarzenie swoją obecnością.
Za oprawę wydarzeń odpowiedzialna była agencja eventowa 5 Żywiołów, która już wcześniej nawiązała współpracę z CD PROJEKT RED przy The Witcher School – grze typu LARP, będącej symulacją wiedźmińskiej szkoły. Wydarzenia z serii The Witcher School już od 3 lat odbywają się na polskich zamkach. Od tamtej pory wzięły w nich udział setki gości z ponad 30 krajów.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing