Elon Musk tworzy robota, Chevrolet wycofuje auta, a sklep z zegarkami wykorzystuje zdjęcia z Afganistanu – Marketing Przegadany (podcast)

Elon Musk tworzy robota, Chevrolet wycofuje auta, a sklep z zegarkami wykorzystuje zdjęcia z Afganistanu – Marketing Przegadany (podcast)
Żabka wygrywa licytację srebrnego medalu olimpijskiego i pozostawia go w rękach Marii Andrejczyk, sklep z zegarkami wywołuje kryzys po wykorzystaniu zdjęć afgańskich żołnierzy, Chevrolet wycofuje swoje elektryczne auta, bo te mogą spłonąć, a Elon Musk zapowiada stworzenie własnego robota.
O autorze
1 min czytania 2021-08-30

Marketing Przegadany – Żabka pokazuje, jak robić marketing

Maria Andrejczyk – srebrna medalistka z igrzysk olimpijskich wystawiła swoje trofeum na licytację, aby wesprzeć chorego Miłosza. Do akcji dołączyła Żabka, która wygrała licytację, zapłaciła 200 tys. zł i… pozostawiła medal w rękach Andrejczyk. Krótka kampania obiegła cały internet i wszystkie media, a o samej Żabce zrobiło się głośno nawet za granicą. Damian Jemioło i Wojtek Walczak, strategy director w Plej, omawiają strategie marketingową Żabki i to, jak sieć zmieniała się przez lata.

W nowym epizodzie Marketing Przegadany oprócz pochwał znalazło się też kilka słów krytyki. W szczególności wobec firmy OdCzasu DoCzasu. Sklep internetowy postanowił wykorzystać zdjęcie afgańskich żołnierzy do promocji jednego z zegarków w swoim asortymencie. Kampania wywołała burzę, a sam sklep zastosował praktykę non-apology. Jak to wszystko odbiło się na marce i gdzie leży granica marketingu?

Elon Musk tworzy robota, Chevrolet wycofuje swoje elektryczne auta, a ekologia będzie przyszłością e-commerce

CEO Tesla zapowiedział niedawno powstanie tzw. Tesla Bota, czyli humanoidalnego robota, który posłużyć ma do wykonywania pracy fizycznej. Choć Musk to zatwardziały przeciwnik sztucznej inteligencji – jego robot ma w pełni z niej korzystać. Na razie jednak nie zobaczyliśmy nawet prototypu. Czy Tesla Bot powstanie, czy to zwykły żart Elona Muska?

Chevrolet przeżywa poważny kryzys, zarówno wizerunkowy, jak i finansowy. Ich linia samochodów – Bolt, ma problemy z baterią, która może wywołać pożar pojazdu. Marka zdecydowała się na wycofanie wszystkich aut wyprodukowanych w latach 2019-2022 do naprawy. Koszt tej operacji wyniesie 2 mld zł. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zielone paczkomaty, drony dostarczające przesyłki – e-commerce sięga po coraz ciekawsze pomysły w celu dostarczenia swoim klientom produktów jak najszybciej. W branży rośnie jednak świadomość dotycząca ochrony środowiska. Jak zmieniać się będzie e-commerce?

Słuchaj podcastu NowyMarketing