Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022
Kiedyś mówiło się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz. Dziś z kolei pojawia się coraz więcej głosów, że to email marketing jest podstawą budowy relacji z odbiorcami. Inwestycja w dobre i skuteczne narzędzie wpływa na wiele kluczowych aspektów biznesu: sprzedaż, wizerunek czy osiąganie celów.
Po co Ci email marketing?
Zanim przejdziemy do trendów, przyjrzyjmy się temu, dlaczego email marketing jest ważny. Po pierwsze, adres emailowy dziś ma prawie każdy. I co więcej, o ile post na Facebooku dociera średnio od 2-6% fanów, to wiadomość email cechuje nie tylko duża dostarczalność, ale i średni open rate na poziomie do 40%. Dodatkowo, kiedy mowa o 1$ potrafi przynieść nawet 42$ zysku. Email marketing umożliwi Ci budowanie relacji i rozpoznawalności marki, wesprze inne kanały marketingowe oraz przekuje odbiorców w klientów. Dowiedz się więcej o korzyściach płynących z email marketingu poprzez blog FreshMaila, gdzie nauczymy Cię, jak skutecznie wykorzystać ten kanał krok po kroku: freshmail. pl/blog/. Warto poznać również obecne trendy.
Personalizacja kluczem do wzrostu sprzedaży
Ponad 90% marketerów B2B uważa personalizację za kluczowy wskaźnik wzrostu sprzedaży. Być może dziwi Cię, że wypisuję ten trend, bo w końcu o personalizacji mówi się od lat. I będzie się o niej mówić jeszcze długo, bo jest to coś, co zarówno wpływa na wzrost sprzedaży, jak i ma znaczenie przy budowie wizerunku marki. Kiedy wysyłasz wiadomość, pamiętaj o tym, że za adresem email jest człowiek. Przede wszystkim poznaj preferencje swojej grupy docelowej, chociażby poprzez formularz zapisu. Wystarczy dać do wyboru różne opcje, gdzie odbiorca sam zaznaczy, co go tak naprawdę interesuje.
Zapomnij o segmentacji, skup się na mikro-segmentacji
Segmentacja jest ważna z kilku powodów – pozwala na zwiększenie KPI, dostarczanie użytecznych treści, zmienianie odbiorców w klientów. Jednakże jest coś lepszego od tworzenia segmentów – mikrosegmenty. O ile w samej segmentacji skupiamy się z reguły na jednej regule, przy mikro-segmentacji bierzemy pod uwagę wiele czynników, by dostarczyć jak najbardziej użyteczne treści. By stworzyć takie mikro-segmenty zbieraj dane, na podstawie tych danych twórz listy odbiorców, a później rozbijaj je jeszcze na segmenty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dziel się swoimi wartościami
Współczesny konsument coraz większą wagę przywiązuje do tego, gdzie kupuje. Największy wpływ na to miał przede wszystkim wybuch pandemii. Już w raporcie KPMG można było przeczytać, że niezwykle ważnym jest, aby marki wspierały lokalne społeczności i dbały o swoich pracowników. Kolejnym ważnym faktem jest, że już od dawna mamy do czynienia z dorosłymi konsumentami z generacji Z. Dla nich najważniejsze są odczucia i reakcje jakie budzi dana marka, a więc brand experience. Ponad połowa osób z generacji z deklaruje, że sprawdza swoje skrzynki pocztowe kilka razy dziennie. Dbaj o zaangażowanie społeczne, jednak niech to wszystko będzie szczere. Odbiorcy na dłuższą metę wyczują sztuczność.
BIMI to klucz do otwarcia emaila
Niezwykle ważna w nadchodzącym czasie będzie kwestia bezpieczeństwa, ochrony przed phishingiem bądź spoofingiem. Jednakże dbanie o bezpieczeństwo pozwoli Ci również zadbać o współczynnik otwarć wysłanych wiadomości. Odbiorcy wskazują, że rozpoznanie marki jest jednym z kluczowych czynników, skłaniających do otwarcia wiadomości email. I tu do akcji wkracza BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification, które pozwoli Ci na wyświetlanie logo marki w skrzynce odbiorców.
Minimalizm jest królową
Na przestrzeni lat obserwujemy coraz bardziej minimalistyczne projekty. Na co dzień jesteśmy atakowani mnóstwem informacji i kreacji, dlatego coraz łatwiej jest zmęczyć i rozdrażnić odbiorcę. Projekt szablonu, który stworzysz, będzie miał wpływ na brand experience, a jak już pisałam wyżej, kluczem do sukcesu jest wywołanie dobrych skojarzeń, bo to przełoży się na sprzedaż. Projektując szablon czy formularz zapisu pamiętaj o zasadzie “Keep It Simple, Stupid”. Warto skorzystać z szablonów, dostępnych w narzędziu.
Maile transakcyjne pozwolą Ci budować relacje
Kiedy dokonujemy sprzedaży czy zapisujemy się na listę subskrybentów – otrzymujemy emaile transakcyjne. Mają one średnio o 80% wyższy open rate od zwykłych wiadomości, które wysyłamy. Jednakże wiele firm nie docenia ich potencjału. Wciąż otrzymuję wiele emaili z suchymi informacjami. Niech wiadomości transakcyjne przestaną być nudne – spraw, by odbiorca się uśmiechnął i kreował pozytywne wyobrażenie o marce. Wykorzystaj ten rodzaj wiadomości do przekazania użytecznych informacji.
Autorka:
Maria Czekańska
marketing specialist we FreshMailu
Marketing jest moją miłością od pierwszego wejrzenia. W praktyce zajmowałam się marketingiem treści, social media marketingiem i działaniami koncepcyjnymi oraz strategicznymi. Po godzinach poetka, amatorka robienia kolaży. Moje największe miłości to książka i kawa.
Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022
Artykuł powstał we współpracy z FreshMail.