TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Emitel rozpoczyna kampanię informacyjną na temat DVB-T2. Zmiany tłumaczą klocki Lego

Lubicie oglądać telewizję? Możliwe, że oglądacie ją odbierając sygnał za pomocą tradycyjnej anteny, korzystając z darmowej emisji naziemnej telewizji cyfrowej. Skąd określenie – telewizja naziemna? Ponieważ sygnał pochodzi z wysokich masztów zlokalizowanych w całym kraju.
O autorze
1 min czytania 2020-09-15

Takich lokalizacji jest w Polsce kilkadziesiąt, np. w Zakopanem sygnał transmitowany jest z masztu na Gubałówce, w Warszawie i okolicach z liczącego 335 metrów masztu w Raszynie, niedaleko lotniska im. Chopina. W Krakowie widzowie odbierają sygnał z anteny zawieszonej na wysokości 420 metrów n.p.m. z masztu niedaleko Wieliczki.

Naziemna telewizja cyfrowa jest główną platformą powszechnej dystrybucji programów telewizji publicznej. Dostępna jest w całej Polsce i aż 13 milionów Polaków wybiera ją jako podstawowe źródło sygnału telewizyjnego. W naziemnej telewizji cyfrowej działają 4 tzw. ogólnopolskie multipleksy (pakiety cyfrowe zawierające określoną liczbę programów), a widzowie mogą wybierać najlepszą dla siebie ofertę telewizyjną spośród blisko 30 darmowych kanałów telewizyjnych.

Aby mieć możliwość stałego odbioru sygnału telewizji naziemnej musimy pamiętać, że niedługo nastąpią zmiany w jej nadawaniu. Obecnie wykorzystywany standard emisji DVB-T zostanie zastąpiony nowszym, oferującym nowe możliwości standardem DVB-T2. Aby odbierać telewizję w nowym standardzie musimy się upewnić, że nasz telewizor ma odpowiednie parametry. Przełączenia sygnału będą miały miejsce w pierwszym półroczu 2022 roku, jest więc czas na przygotowanie się, w tym ewentualną wymianę telewizora.

Wcześniej sygnał w nowym standardzie DVB-T2/HEVC będzie udostępniany w wybranych obszarach kraju w ramach emisji testowych. Skąd te zmiany – może zapytać każdy z nas. O tym opowie poniższy spot.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj