Empik.com kończy 20 lat

Adele, Dan Brown, Dawid Podsiadło i Anna Lewandowska – to ich książki oraz płyty królują na liście bestsellerów Empik.com ostatnich 20 lat. Przez lata serwis mocno się zmieniał, dostosowując do ewoluującego środowiska online. Dziś jest w TOP3 największych polskich witryn e-commerce.
O autorze
2 min czytania 2018-10-04

Historia w pigułce

Empik.com rozpoczął swoją działalność w 1998 r. w wyniku przekształcenia się z „Hirek Wrona CD House”, czyli pierwszego w Polsce muzycznego sklepu internetowego. W tym samym czasie powstała pierwsza polska telewizja internetowa „Empik TV”, poświęcona tematom kulturalnym, a Hirek Wrona na dwa lata objął stanowisko jej redaktora naczelnego. Od tej pory serwis Empik.com, stanowiący nieodłączną część stacjonarnych i dobrze wszystkim znanych salonów Empik, zaczął budować swoją historię oraz towarzyszyć milionom odbiorców w rozwijaniu pasji oraz poszerzaniu wiedzy na interesujące ich tematy.

Od kultury i rozrywki do oferty „światów”

Książki, muzyka, filmy, gry – Empik.com przez lata oferował kompleksową ofertę w kategoriach z segmentu kultury i rozrywki. Od ponad dwóch lat konsekwentnie rozwija asortyment o kategorie komplementarne – takie, które służą rozwijaniu pasji, ale też adresują codzienne potrzeby. Współpracuje z zewnętrznymi sprawdzonymi sprzedawcami w ramach platformy marketplace, dzięki czemu oferta urosła do ponad 2 mln produktów i stale się rozwija. Uroda, Sport, Dziecko czy Elektronika – między innymi produkty z tych „światów” można teraz znaleźć na Empik.com.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co Polacy czytają, słuchają i oglądają – bestsellery 20-lecia

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki Empik.com na półkach w polskich domach znalazło się już ponad 12,5 mln książek. Wśród najchętniej wybieranych tytułów znalazł się m.in. „Początek” Dana Browna. Co ciekawe, na przeczytanie wszystkich stron egzemplarzy tej książki sprzedanych na Empik.com, jedna osoba potrzebowałaby ponad 58 lat. Inne najchętniej czytane w Polsce książki według rankingu sprzedażowego Empik.com, to:, „Harry Potter i Przeklęte Dziecko” J.K. Rowling oraz „Pięćdziesiąt Twarzy Greya” E L. James.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

20 lat Empik.com to ponad 5,7 mln sprzedanych płyt muzycznych. Oczywiście w początkowym okresie działania Empik.com ofertę muzyczną tworzyły wyłącznie kasety magnetofonowe, z czasem wyparł je nośnik CD, a dziś ofertę uzupełniają również pliki mp3 i winyle. Klienci najchętniej sięgali po albumy wykonawców takich jak: Adele, Ed Sheeran czy Dawid Podsiadło. Przesłuchanie wszystkich ścieżek muzycznych zakupionych za pośrednictwem Empik.com zajęłoby ciągiem aż 520 lat!

Empik.com to jednak nie tylko książki oraz muzyka – rekordy sprzedaży biły także filmy – najpierw na kasetach VHS, a od kilku lat na DVD i Blu-Ray. Do tej pory Empik.com sprzedał aż 2,7 mln egzemplarzy licząc jedynie filmy na nośniku DVD. W gronie widzów są nie tylko dorośli, ale również dzieci. Pierwsi najchętniej wybierają komedie, np. „To właśnie miłość” oraz treningi Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej. Wśród dziecięcej publiczności królowały filmy: „Było Sobie Życie” i „Kraina Lodu”.

Empik.com dziś

Empik.com to jeden z czołowych e-sklepów w Polsce – zarówno pod względem ruchu, jak i wielkości oferty. 2017 rok zamknął się liczbą 5 milionów zamówień i ponad 111 mln wizyt użytkowników. 68% klientów stanowią kobiety, a 32% mężczyźni. Aż 80% klientów Empik.com wciąż odbiera zakupy w tradycyjnych salonach dzięki usłudze darmowej dostawy. Platforma sprzedażowa ciągle się rozwija, stawiając na najnowsze technologie i rozwiązania pozwalające klientom na dokonywanie zakupów w łatwy sposób oraz w możliwie najkrótszym czasie. Rośnie również popularność usługi ekspresowej rezerwacji produktu z gwarancją odbioru w salonie w maksymalnie 2 godziny. Co więcej, właśnie pojawiła się nowa, ulepszona wersja aplikacji mobilnej Empiku, napisana w całości przez wewnętrzny zespół developerów. Aplikacja ma łączyć świat Empiku online i offline poprzez szereg funkcjonalności, które wkrótce zostaną wdrożone, takich jak: wyszukiwanie książki na półce, czy możliwość filtrowania wyników wyszukiwania per salon.

Empik.com jest laureatem wielu nagród, między innymi E-commerce Awards 2017,  Omnichannel Retailer of The Year 2017 i 2018, Mobile Trends 2017.