Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?
Trudności challengują. Wydaje mi się, że w 2023 r. Empik Go rozwinął się mocno contentowo i kreatywnie. Z jednej strony jako producent oryginalnych treści audio, z drugiej jako twórca przekraczający schematy kreacji. Projekty, które towarzyszyły naszym słuchowiskom i podcastom w tym roku były wyjątkowe.
W tym roku nasi słuchacze nagrodę Bestsellera Empiku w kategorii Audio przyznali serialowi oryginalnemu Empik Go „Mierzeja”. Autorami scenariusza zostali Wojtek i Zygmunt Miłoszewscy. To dla nas duże wyróżnienie.
Dzięki zrealizowanej z rozmachem produkcji dla dzieci „Przygody Baltazara Gąbki” kategoria audiobooków dla najmłodszego słuchacza dostępna w naszej aplikacji urosła w ciągu kilku ostatnich miesięcy o 2 punkty procentowe. „Baltazar” został też wyróżniony KREATURĄ za ciekawy projekt celebrycki. Do słuchowiska zaangażowaliśmy m.in. Ralpha Kaminskiego, Kubę Wojewódzkiego, Sandrę Drzymalską czy Roberta Makłowicza. W Konkursie Niezależnej Kreacji otrzymaliśmy też główną nagrodę w kategorii „Techniki: Fotografia” za key visual do produkcji audio „Chołod” Szczepana Twardocha. Jest to nagroda dla Rafała Kucharczuka i Karola Kowalskiego, Content Marketing Managera Empik Go, którzy wymyślili i wykonali techniką mokrego kolodionu (wynalezioną w 1851 r.) okładkę do słuchowiska.
Pomimo wielu wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w 2023 r., zrealizowaliśmy też ciekawą koncepcyjnie i mediowo kampanię promującą format e-książki. W pierwszej połowie 2023 na ulicach kilku miast w Polsce mogliście Państwo zobaczyć naszą przewrotną kampanię OOH.
Zobacz również
Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?
Podobnie jak 2022 mijający rok upłynął nam pod znakiem bacznego przyglądania się nastrojom gospodarczym i konsumenckim. Musieliśmy w jego trakcie kilkukrotnie dynamicznie zmieniać plany i strategię, ale opłaciło się.
Jakie były wg Ciebie najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?
Krótkie formy wideo przejmują komunikację. To wielkie wyzwanie dla literatury i książki, która nie posługuje się zazwyczaj „krótkimi zdaniami”.
Najlepsza kampania, jaką widziałeś/widziałaś w tym roku?
Zawsze zwracam uwagę na niszowe, dysponujące często niewielkimi budżetami niekomercyjne pomysły. W 2023 pokochałam całym sercem kampanię Miasta Poznań „Zmień perspektywę na neuroróżnorodność”. To świetna – employer brandingowa narracja o neuroatypowych dorosłych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Doceniam też zwracającą uwagę na kryzys polskiej psychiatrii młodzieżowej akcję Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej „Młode głowy”. Cieszę się, że coraz mocniej różne sektory inwestują w marketing tematów niszowych i społecznie potrzebnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?
Pod prąd i niezależnie od trendów wierzę w literaturę oraz słuchanie i czytanie, które budzą emocje, otwierają ludziom oczy i poszerzają perspektywy. Nie mówię tu wyłącznie o literaturze wysokiej i pięknej. Literatura i czytanie są egalitarne. Naprawdę nie ma lepszej i gorszej historii, literatury, pisarza, rysownika. Jeśli to Was (po)rusza – czytajcie. Nowe kryminały Remigiusza Mroza i poezję Szymborskiej? Dlaczego nie! Czytajcie według swoich potrzeb.
W Empik Go budujemy katalog tak, aby spotkać w tym procesie wewnętrznej zmiany każdego. Marketingowo i contentowo. Na koniec roku uruchamiamy więc nowy produkt i kampanię „#wyzwanie 2024. Przeczytaj 12 książek z Empik Go”. Zaprosiliśmy do niej wyjątkowych gości ze świata mediów, nauki i sztuki. Start już 28.12. Dołączcie Państwo do nas!
O rozmówczyni:
Martyna Ziębińska-Górska – od blisko 5 lat opiekuje się komunikacją i brandem Empik Go, jednej z najlepiej ocenianych na polskim rynku aplikacji z audiobookami, ebookami i podcastami. Wcześniej realizowała projekty internetowe dla TV i telecomów. Prywatnie wielka fanka „Zmierzchów” Marty Niedźwieckiej i gór.