Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?
Trudności challengują. Wydaje mi się, że w 2023 r. Empik Go rozwinął się mocno contentowo i kreatywnie. Z jednej strony jako producent oryginalnych treści audio, z drugiej jako twórca przekraczający schematy kreacji. Projekty, które towarzyszyły naszym słuchowiskom i podcastom w tym roku były wyjątkowe.
W tym roku nasi słuchacze nagrodę Bestsellera Empiku w kategorii Audio przyznali serialowi oryginalnemu Empik Go „Mierzeja”. Autorami scenariusza zostali Wojtek i Zygmunt Miłoszewscy. To dla nas duże wyróżnienie.
Dzięki zrealizowanej z rozmachem produkcji dla dzieci „Przygody Baltazara Gąbki” kategoria audiobooków dla najmłodszego słuchacza dostępna w naszej aplikacji urosła w ciągu kilku ostatnich miesięcy o 2 punkty procentowe. „Baltazar” został też wyróżniony KREATURĄ za ciekawy projekt celebrycki. Do słuchowiska zaangażowaliśmy m.in. Ralpha Kaminskiego, Kubę Wojewódzkiego, Sandrę Drzymalską czy Roberta Makłowicza. W Konkursie Niezależnej Kreacji otrzymaliśmy też główną nagrodę w kategorii „Techniki: Fotografia” za key visual do produkcji audio „Chołod” Szczepana Twardocha. Jest to nagroda dla Rafała Kucharczuka i Karola Kowalskiego, Content Marketing Managera Empik Go, którzy wymyślili i wykonali techniką mokrego kolodionu (wynalezioną w 1851 r.) okładkę do słuchowiska.
Pomimo wielu wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w 2023 r., zrealizowaliśmy też ciekawą koncepcyjnie i mediowo kampanię promującą format e-książki. W pierwszej połowie 2023 na ulicach kilku miast w Polsce mogliście Państwo zobaczyć naszą przewrotną kampanię OOH.
Zobacz również
Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?
Podobnie jak 2022 mijający rok upłynął nam pod znakiem bacznego przyglądania się nastrojom gospodarczym i konsumenckim. Musieliśmy w jego trakcie kilkukrotnie dynamicznie zmieniać plany i strategię, ale opłaciło się.
Jakie były wg Ciebie najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?
Krótkie formy wideo przejmują komunikację. To wielkie wyzwanie dla literatury i książki, która nie posługuje się zazwyczaj „krótkimi zdaniami”.
Najlepsza kampania, jaką widziałeś/widziałaś w tym roku?
Zawsze zwracam uwagę na niszowe, dysponujące często niewielkimi budżetami niekomercyjne pomysły. W 2023 pokochałam całym sercem kampanię Miasta Poznań „Zmień perspektywę na neuroróżnorodność”. To świetna – employer brandingowa narracja o neuroatypowych dorosłych.
#SpeakYourMIND: Ice Bucket Challenge powraca, by zwrócić uwagę na zdrowie psychiczne
Doceniam też zwracającą uwagę na kryzys polskiej psychiatrii młodzieżowej akcję Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej „Młode głowy”. Cieszę się, że coraz mocniej różne sektory inwestują w marketing tematów niszowych i społecznie potrzebnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?
Pod prąd i niezależnie od trendów wierzę w literaturę oraz słuchanie i czytanie, które budzą emocje, otwierają ludziom oczy i poszerzają perspektywy. Nie mówię tu wyłącznie o literaturze wysokiej i pięknej. Literatura i czytanie są egalitarne. Naprawdę nie ma lepszej i gorszej historii, literatury, pisarza, rysownika. Jeśli to Was (po)rusza – czytajcie. Nowe kryminały Remigiusza Mroza i poezję Szymborskiej? Dlaczego nie! Czytajcie według swoich potrzeb.
W Empik Go budujemy katalog tak, aby spotkać w tym procesie wewnętrznej zmiany każdego. Marketingowo i contentowo. Na koniec roku uruchamiamy więc nowy produkt i kampanię „#wyzwanie 2024. Przeczytaj 12 książek z Empik Go”. Zaprosiliśmy do niej wyjątkowych gości ze świata mediów, nauki i sztuki. Start już 28.12. Dołączcie Państwo do nas!
O rozmówczyni:
Martyna Ziębińska-Górska – od blisko 5 lat opiekuje się komunikacją i brandem Empik Go, jednej z najlepiej ocenianych na polskim rynku aplikacji z audiobookami, ebookami i podcastami. Wcześniej realizowała projekty internetowe dla TV i telecomów. Prywatnie wielka fanka „Zmierzchów” Marty Niedźwieckiej i gór.