…70-letnią tradycję firmy.
W odpowiedzi na potrzeby klientów, Empik wprowadza pionierskie rozwiązania, które umilą wizyty i ułatwią zakupy w salonach. – Docelowo metamorfozę przejdzie 30 największych sklepów, a każdy nowo otwarty Empik będzie tworzony w tej koncepcji. W mniejszych, istniejących lokalach zostaną wprowadzone kluczowe elementy projektu – podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku. Do najważniejszych nowości należy interaktywne urządzenie multimedialne, które funkcjonuje jak personalny doradca każdego klienta. Ten wirtualny księgarz kompleksowo wyszukuje produkty, a następnie wyświetla mapę ze wskazówkami, jak do nich trafić. Jeśli danej pozycji nie ma akurat na półce – pokazuje inne salony, w których jest dostępna, a także umożliwia złożenie zamówienia z bezpłatną dostawą do Empiku. To rozwiązanie dla tych, którzy wiedzą, czego szukają. A co z tymi, którzy chcieliby kupić prezent i nie mają pomysłu, szukają porady i inspiracji? Dla nich aplikacja również znajdzie rozwiązanie. Określamy kogo i z jakiej okazji obdarowujemy. Następnie wybieramy zainteresowania, a nawet ulubione marki osoby, której chcemy coś kupić i otrzymujemy gotowe pomysły w różnych kategoriach cenowych. Ponieważ Empik żyje tym, co się aktualnie dzieje w kulturze, serce salonu będzie bić w rytmie trendów, premier i gorących tytułów. Na dużych ekranach w centrum sklepu będą prezentowane aktualności ze świata kultury i rozrywki: selekcja najważniejszych i najciekawszych propozycji, na które warto zwrócić uwagę.
Zobacz również
Badania przeprowadzone przez Empik wykazały, że aż 60% klientów odwiedza salony sieci dla przyjemności, szukając pomysłów na ciekawe spędzenie wolnego czasu, czy interesujących propozycji z bogatej oferty wydawniczej. Wiele osób przychodzi do Empiku, aby przejrzeć książki i prasę, dlatego w przestrzeni sklepowej pojawią się wygodne siedziska. Dla rodzin przygotowano wyjątkową strefę, w której dzieci znajdą niespodziankę skrywaną przez pomarańczowy regał w kształcie litery „e”. To multimedialna książka o…książkach – ze stronami, na których, wśród animacji, znajdują się interaktywne elementy uruchamiane dotykiem. Wystarczy przyłożyć palec w oznaczonym miejscu i piramida odsłoni faraona, maszyna będzie drukować pełną parą, a pisarz zacznie stukać w klawiaturę. Po wykonaniu zadań, czytelnik przewraca kartkę i przenosi się do innego miejsca i czasu, gdzie czekają na niego kolejne tajemnice do odkrycia. Ale ta książka to nie tylko frajda dla maluchów, lecz przede wszystkim element programu edukacyjnego „Przecinek i Kropka”, dzięki któremu dzieci poznają historie pisma, dowiadują się jak powstają książki i zaprzyjaźniają się ze słowem pisanym.
Praktyczny i przyjemny – taki jest nowy Empik. W jego aranżacji dominują przyjazne kolory – jest nowocześnie, designersko, ale też przytulnie. Dużą wagę przywiązano do intuicyjnego rozmieszczenia poszczególnych działów, poruszanie się po salonie będzie znacznie łatwiejsze dzięki czytelnej nawigacji. Wprowadzono jasny język kolorów, który ułatwia szybkie odnalezienie strefy nowości, bestsellerów czy produktów rekomendowanych przez Empik albo dostępnych tylko w tej sieci. Przy pracy nad aranżacją współpracowano z londyńską agencją 20.20. – Naszym celem było stworzenie projektu, który zachwyci klienta. Empik „na zawsze nowy” – bo tak roboczo nazwaliśmy nasz projekt – opowiada klientowi fascynującą i ekscytującą historię. Także przez połączenie świata realnego z internetowym światem empik.com. Nowy Empik inspiruje do odkrywania kultury i rozrywki, jest przewodnikiem po ciekawych formach spędzania wolnego czasu. Jednym słowem – to miejsce, które celebruje kreatywność, ciekawość i radość z odkrywania ciągle czegoś nowego – powiedziała Mariann Wenckheim, Dyrektor 20.20. Firma ta jest znana z rozwiązań dla marek: Hobbycraft, Prenatal, Strauss Innovation czy szwajcarskiej sieci księgarń P&B. 20.20 było także autorem wykorzystujących najnowocześniejsze technologie projektów dla sieci sprzedaży Nissan czy biur podróży Thomson, tworzyło także nową identyfikację wizualną marki i projekt siedziby klubu Arsenal FC.
Warszawską premierę poprzedził pilotaż w katowickich Trzech Stawach, gdzie już od końca czerwca goście salonu korzystają z nowych możliwości.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing