„Enjoy the Classics”: McDonald’s stworzył „starożytną” mozaikę w Rzymie

„Enjoy the Classics”: McDonald’s stworzył „starożytną” mozaikę w Rzymie
W ramach kampanii „Enjoy the Classics” McDonald’s Italia przygotował instalację w jednej z rzymskich galerii, która przypomina starożytną mozaikę. Dzieło wzbudziło mieszane reakcje odbiorców.
O autorze
1 min czytania 2025-06-11

W rzymskim centrum handlowym Galleria Alberto Sordi, McDonald’s Italia odsłonił mozaikę przedstawiającą postacie w togach, zajadające frytki i Big Maci.

Aby nadać dziełu wrażenie wykopaliska archeologicznego, część płytek została przysypana, a całość zaprezentowano wraz ze złotymi łukami McDonald’s. Instalacja składa się z 18 000 płytek wykonanych przez dziesięciu artystów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja spotkała się z krytyką części odbiorców, którzy uznali ją za brak szacunku wobec kultury rzymskiej. McDonald’s z kolei argumentuje, że kampania była formą hołdu dla tej tradycji. Angelo Argento z Artribune Magazine określił mozaikę jako „groteskową” i „wulgarną” oraz nazwał ją „żenującą operacją reklamową, która wślizguje się w karnawałowe śmieci i przytłacza miejsce, w którym jest umieszczona”.

PS KFC France przerabia viralowe wideo, promuje współpracę z Burger Kingiem i żartuje z McDonald’s

PS2 „Czy mówisz po McFish?”: Duolingo i McDonald’s łączą naukę języków obcych ze światem fast-foodów