W rzymskim centrum handlowym Galleria Alberto Sordi, McDonald’s Italia odsłonił mozaikę przedstawiającą postacie w togach, zajadające frytki i Big Maci.
Zobacz również
-
Gang Troski o Nioski: Sebastian Stankiewicz i Stowarzyszenie Otwarte Klatki zachęcają do zmiany losu kur w Polsce
-
„Wake”: Brittany Ferries układa tekst w fale, by promować wakacyjne wyjazdy
-
Drogerie Natura diagnozują stan zdrowia przez zapachy: innowacyjna kampania wykrywa ryzyko Alzheimera i Parkinsona
Aby nadać dziełu wrażenie wykopaliska archeologicznego, część płytek została przysypana, a całość zaprezentowano wraz ze złotymi łukami McDonald’s. Instalacja składa się z 18 000 płytek wykonanych przez dziesięciu artystów.

Akcja spotkała się z krytyką części odbiorców, którzy uznali ją za brak szacunku wobec kultury rzymskiej. McDonald’s z kolei argumentuje, że kampania była formą hołdu dla tej tradycji. Angelo Argento z Artribune Magazine określił mozaikę jako „groteskową” i „wulgarną” oraz nazwał ją „żenującą operacją reklamową, która wślizguje się w karnawałowe śmieci i przytłacza miejsce, w którym jest umieszczona”.
Drogerie Natura diagnozują stan zdrowia przez zapachy: innowacyjna kampania wykrywa ryzyko Alzheimera i Parkinsona