Głównym elementem kampanii są trzy filmy, przedstawiające uprzedzenia związane z odzyskiwaniem długów, które następnie są w żartobliwy sposób obalane.
Filmy można znaleźć na kanale EOS KSI na YouTube. W ramach kampanii stworzona została również strona internetowa www.eos-otwarcie-o-windykacji.pl, na której opublikowano fakty i mity nt. windykacji, a także przedstawiono, jak powinien wyglądać proces zarządzania wierzytelnościami.
Zobacz również
– Szemrane interesy, złowrogie postacie w ciemnych zaułkach i mafijne sposoby działania. Są osoby, które mają takie skojarzenia słysząc słowo „windykacja”. To stereotypy, z którymi chcemy walczyć. Przygotowaliśmy więc trzy filmy, które w żartobliwy, ale wyrazisty sposób pokazują panujące uprzedzenia. Tak właśnie chcemy zachęcić do dyskusji o tym, jak wygląda profesjonalny proces windykacji oraz jak ważne dla całej gospodarki jest terminowe regulowanie zobowiązań – mówi Dariusz Petynka, Prezes Zarządu EOS KSI Polska.
Długi i zalegające płatności to ważny problem społeczny i gospodarczy. Aż 2,3 mln Polaków ma kłopoty z terminowym regulowaniem swojego zadłużenia , a różnego rodzaju zobowiązania finansowe, jak kredyty czy zakupy na raty, posiada blisko co drugi z nas . I choć 97% Polaków jest zdania, że swoje długi należy spłacać3, to aż 39% klientów indywidualnych świadomie unika regulowania zaciągniętych zobowiązań4.
Kampania jest częścią globalnych działań edukacyjnych Grupy EOS. Oryginalne filmy przygotowała agencja kreatywna La Red z Hamburga.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Za adaptację i realizację kampanii na polskim rynku odpowiada Walk, a za zakup mediów – dom Performance Media.
Słuchaj podcastu NowyMarketing