Kilka dni temu popularna gra Fortnite została usunięta ze sklepu Apple. Powodem tego było wprowadzenie przez studio Epic Games własnego systemu płatności, który omijał standardową 30-procentową opłatę pobieraną przez Apple za transakcje w aplikacjach i grach. Koncern z Cupertino oświadczył, że działanie producenta gier komputerowych narusza zasady sklepu.
Zobacz również
W odpowiedzi na blokadę gry Fortnite, Epic Games przygotowało reklamę zatytułowaną „Nineteen Eighty-Fortnite”, która nawiązuje do słynnego spotu Apple wyreżyserowanego przez Ridleya Scotta – „1984”.
W kampanii Epic Games przedstawia koncern technologiczny jako opresyjny system, który „rządzi światem”. Jednocześnie producent gier komputerowych, wykorzystując hashtag #FreeFortnite, zachęca graczy do „dołączenia do walki, by rok 2020 nie stał się 1984” – to z kolei jest nawiązanie do słynnej powieści George’a Orwella, w której kontrolę nad światem przejęło totalitarne państwo, a dominującym uczuciem jest strach.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Travis Scott nawiązał współpracę z popularną grą Fortnite – w jej ramach raper zagrał serię koncertów zatytułowanych „Astronomical”, które można było oglądać na żywo w środowisku gry. Pierwszy występ odbył się 24 kwietnia br. o 1 w nocy i zgromadził przed ekranami laptopów ponad 12 mln osób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Tutaj znajdziecie inne ciekawy przykłady markowych potyczek.