Grupa budowlana Erbud, jako pierwsza z tej branży zdecydowała się podjąć współpracę z twórcami internetowymi i uruchomić swój kanał na YouTubie. W ramach kampanii employer brandingowej skierowanej do studentów powstanie m.in. siedmioodcinkowa seria. Wideo będą regularnie publikowane na nowo powstałym kanale YouTube marki. Od 28 maja do 2 lipca co tydzień widzowie będą mieli okazję wirtualnie zwiedzić kolejne obiekty z portfolio budowlanego Erbud. W rolę przewodników wcielili się twórcy kanału Urbex History (Łukasz Dąbrowski, Konrad Niedziułka, Jakub Stankowski) oraz eksperci firmy Erbud. Oprócz kampanii wideo wystartował również konkurs, w którym do wygrania jest staż w spółkach Erbudu.
– Jak mam do wymiany pióra wycieraczek w samochodzie czy chcę pooglądać zagrania golfowe to odpalam YouTube. Mówienie, że „tam to tylko młodzieniaszki” i przekonanie, że „tam to tylko głupie filmiki” jest niedzisiejsze. YouTube to potężny kanał komunikacji, wielka siła, wysoka jakość. Film ma wielką siłę rażenia, często większą niż słowo. Erbud jest nowoczesny, chcemy być na czasie, dlatego wierzymy w siłę tego kanału, chcemy go zrobić porządnie i zgodnie z trendami – mówi prezes Grupy ERBUD, Dariusz Grzeszczak.
Zobacz również
Celem kampanii jest budowa świadomości marki oraz kreowanie wizerunku profesjonalnego i otwartego na innowacje pracodawcy wśród studentów powiązanych kierunków (budownictwo, architektura, ochrona środowiska) oraz absolwentów będących na początku swojej kariery.
– Szybko się rozwijamy, prowadzimy mnóstwo rekrutacji w całej Polsce i w Niemczech, poszukujemy stażystów i praktykantów. Chcemy, by pracowali dla nas najlepsi. Dlatego postanowiliśmy pokazać im naszą firmę w atrakcyjnej formie filmowej. Dzięki współpracy z Urbexami kandydaci do pracy mogą zajrzeć na nasze flagowe budowy w całej Polsce i poczuć klimat Erbudu – tłumaczy Dagmara Sobolewska, dyrektor pionu HR w Grupie ERBUD.
Ambasadorami akcji są zrzeszeni w sieci LifeTube twórcy „Urbex History”, którzy popularność na YouTube osiągnęli dzięki wieloletniemu eksplorowaniu setek opuszczonych, trudno dostępnych budowli w Polsce i poza jej granicami. Kanał śledzi blisko milion subskrybentów (957 tys.), w tym pasjonaci architektury i budownictwa, którzy stanowią główną grupę docelową kampanii.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Zależy nam na stałym rozwoju naszego kanału, nas samych i pasji. Niejednokrotnie podejmujemy decyzje, które wymagają opuszczenia strefy komfortu, by ręce ponownie miło zadrżały podczas kręcenia nowego materiału. Tym razem było podobnie. Współpraca z liderem na rynku pokroju Erbud stawia przed nami nowe możliwości rozwoju i poznania wielu dziedzin szeroko pojętej urbanistyki, które widzimy na co dzień choć z zupełnie innej perspektywy. Dotychczas kręciliśmy miejsca, których czas już minął – teraz stanęliśmy przed wyzwaniem pokazania czegoś, co dopiero się rodzi, a historię ma przed sobą. Niezmiernie cieszy nas, że to właśnie my zostaliśmy wybrani do ukazania innowacyjnych rozwiązań w dziedzinach techniki inżynieryjnej. Jest to nasza pierwsza współpraca z takim partnerem, z której na pewno wyniesiemy wiele. Najważniejsze jest to, że będziemy mogli pokazać widzowi jak budownictwo idzie w parze z wieloma dziedzinami nauki i jakie to wszystko jest pasjonujące. Praca z profesjonalistami to czysta przyjemność a jeśli można z tego wynieść jakąś naukę to na pewno wyniesiemy jej na tyle dużo, aby każdy, kto zobaczy odcinek na kanale Erbud mógł odnaleźć inspirację i pasję, której często szuka się tak wiele lat – mówią twórcy Urbex History.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za strategię, opracowanie koncepcji, dobór i koordynację twórców, produkcję wideo i prowadzenie kanału YouTube odpowiada agencja influencer marketingu TalentMedia (grupa LTTM).
– W zeszłorocznym badaniu zapytano blisko 2000 młodych ludzi (poniżej 25 r.ż) o to, do jakiego źródła sięgają, aby dowiedzieć się więcej na temat potencjalnego, pierwszego pracodawcy. 60% z nich odpowiedziało, że sprawdza profile firm w mediach społecznościowe. Łącząc to z rosnącą z miesiąca na miesiąc konsumpcją treści na YouTube, jest oczywiste, że marki tworząc kampanie employer brandingowe nie powinny ignorować ani tej platformy, ani influencer marketingu. Właśnie ten potencjał, kampanii zbudowanej na współpracy z twórcami YouRube, dostrzegła grupa Erbud. Wspólnie wypracowaliśmy koncept, który w swojej egzekucji skupia się na precyzyjnym dotarciu do konkretnego widza oraz uwiarygadnia markę jako pracodawcę innowacyjnego, otwartego na nowości i stały rozwój – mówi Małgorzata Jakimowicz, head of client service w TalentMedia.
Premierowy odcinek opublikowano 28 maja na youtube’owym kanale marki. W pierwszej odsłonie serii – Urbex History i Erbud zabierają widza na zwiedzanie Morskiego Centrum Nauki w Szczecinie. Razem z kanałem wystartował również konkurs dla studentów budownictwa, architektury i ochrony środowiska. Do wygrania jest staż w ERBUDzie. Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu własnej wizji budowli, która sprawdziłaby się w lokalnej przestrzeni uczestnika. Ogłoszenie wyników przewidziane jest w połowie lipca.