Platforma ERLI, zgodnie z wynikami, skutecznie umacnia swoją pozycję na rynku e-commerce. Działa jako marketplace, który łączy szeroki wybór produktów z realnymi profitami dla sprzedawców i konsumentów.
W pierwszym półroczu 2025 roku ERLI odnotowało ponad 54% wzrost GMV, osiągając wartość 829,1 mln zł, w porównaniu do 539,6 mln zł w analogicznym okresie w 2024 roku. Firma szacuje, że EBITDA za pierwsze sześć miesięcy 2025 r. wyniosła 8,7 mln złotych (+42,3%). Dla porównania, za cały 2024 rok wynosiła 12,01 mln zł, co świadczy o dynamicznym wzroście efektywności operacyjnej marketplace’u. Przychód platformy wyniósł 120,4 mln zł (+62,8% H12024/H12025). Zarówno liczba transakcji na platformie, która wzrosła o 56,6%, osiągając poziom 4 mln, jak i wzrost o 57,7% liczby sprzedanych przedmiotów do 9,8 mln sztuk są świetnymi dowodami na to, że rośnie w znaczącym tempie wśród konsumentów zaufanie do platformy.
Zobacz również

– Pierwsze półrocze 2025 roku to dla nas okres rekordowego wzrostu. Dane jednoznacznie pokazują, że nasza strategia rozwoju przynosi wymierne efekty — zarówno pod względem wolumenów sprzedaży, jak i rentowności. Co więcej, przekłada się na zaufanie merchantów, którzy postrzegają ERLI jako coraz bardziej atrakcyjny i przede wszystkim efektywny kanał sprzedaży. 30-procentowy wzrost liczby nowych sklepów na naszej platformie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i obecne 34 tysiące współpracujących z nami merchantów mówią same za siebie. Niezmiennie oferujemy konkurencyjne stawki prowizyjne i realne wsparcie marketingowe, takie jak program Gwarancja Najniższej Ceny i to one właśnie przekładają się na wymierne korzyści dla sprzedawców – komentuje Adam Ciesielczyk, Prezes i Założyciel ERLI.
Sezonowe trendy i rosnąca baza sprzedawców
W pierwszym półroczu 2025 roku platforma odnotowała największe wzrosty sprzedaży w kategoriach:
Perełki i antyperełki moderacji w social mediach [OPINIE]
- Kultura i rozrywka – wzrost o 102%,
- Uroda – wzrost o 100 %,
- Motoryzacja – wzrost o 78%.
Choć sprzedaż rośnie w sposób ciągły, wyraźne przyspieszenie obserwowane było w kilku momentach związanych z kontekstami kalendarzowymi. Rozpoczynając od marca, kiedy zaczęło wzrastać zainteresowanie produktami z kategorii ogród, narzędzia czy meble i oświetlenie ogrodowe. Następnie przełom kwietnia i maja to z kolei szczyt zakupów związanych z grillowaniem, wyjazdami i remontami. W maju i czerwcu zaś duże znaczenie miały komunie, kiedy to zauważalny był wzrost sprzedaży elektroniki i sprzętu sportowego, oraz Dzień Dziecka, który nakręcił sprzedaż trampolin i hulajnóg. Przygotowania do wakacji dodatkowo pobudził popyt na baseny, jacuzzi, klimatyzatory i deski SUP.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najszybciej rozwijającą się kategorią pod względem liczby nowych sprzedawców była: dom i ogród, notując wzrost o 24%. Dodatkowo potwierdza to jej pozycję jako najmocniejszej kategorii na platformie pod względem liczby sklepów, szerokości asortymentu, GMV oraz liczby transakcji.
Zaufanie, transparentność i lojalność – nowe narzędzia napędzają rozwój ERLI
Na sukces pierwszego półrocza złożyły się nowe działania – uruchomiono Program Gwarancja Najniższej Ceny, który polega na tym, że jeśli po zakupie produktu oznaczonego tą gwarancją, znajdzie się go taniej w jednym z porównywanych sklepów, ERLI zwróci Ci 200% różnicy w cenie w formie kodu rabatowego. Po drugie, zaczęto publikować Gazetkę Promocyjną, która w jednym miejscu pokazuje konsumentom najlepsze oferty cenowe.
Obydwa te narzędzia stanowią elementy szerszej strategii budowy zaufania i transparentności. Jej celem jest pokazanie, że każda złotówka wydana na zakupy w ERLI to najlepszy możliwy wybór.
– Nie stawiamy już na kosztowne kampanie masowe. Skupiamy się na precyzyjnym komunikowaniu się z wybranymi grupami klientów oraz maksymalnym wykorzystaniu potencjału obecnej bazy użytkowników. Naszym priorytetem jest lojalność i satysfakcja konsumentów, a kluczem do tego jest doskonałe doświadczenie klienta na każdym etapie zakupów – mówi Adam Ciesielczyk.
Sukcesy platformy oparte są nie tylko na nowych narzędziach, ale także na tych, które z powodzeniem są udoskonalane od dawna. Jednym z nich jest aplikacja mobilna ERLI – ta tylko w pierwszym półroczu 2025 r. została pobrana ponad milion razy, a łączna liczba instalacji przekroczyła już 3,5 miliona. Obecnie aż 58% wszystkich transakcji na platformie pochodzi z aplikacji. Co istotne, 80% zakupów mobilnych realizują użytkownicy urządzeń z systemem Android.
Plany na kolejne miesiące: jeszcze lepsze odpowiadanie na potrzeby Klientów i przygotowanie do najgorętszego okresu w roku
W związku z nadchodzącym wysokim sezonem zakupowym charakterystycznym dla końcówki roku, działania zespołu ERLI skupiają się obecnie na pozyskaniu najbardziej atrakcyjnych ofert, które pozwolą maksymalnie wykorzystać potencjał tego okresu.
– Naszym głównym celem jest obecnie budowanie doskonałego doświadczenia klienta (Customer Experience) na każdym etapie kontaktu z ERLI. Wierzymy, że w obecnym konkurencyjnym środowisku to właśnie jakość doświadczenia decyduje o lojalności i długofalowej relacji z klientem – dodaje Adam Ciesielczyk.
Jest to więc czas dostosowywania oferty i komunikacji do potrzeb konsumentów, udoskonalania infrastruktury technicznej tak, by proponowane rozwiązania były jeszcze trafniej personalizowane, a także dopracowywanie strategii reaktywacji oraz lepszej monetyzacji istniejącej bazy klientów. Działania te są wyrazem obserwacji zachowań konsumentów, którzy coraz częściej oczekują natychmiastowej dostępności produktów, intuicyjnej obsługi oraz trafnych rekomendacji.
Grafiki: mat. pras.