Kino, telewizja, internet – te czynniki mogą mieć wpływ na stereotypowe postrzeganie Wilna przez mieszkańców Europy Zachodniej. W kampanii „Vilnius. Expectations vs. reality” pokazano, że wiele osób jest w błędzie oraz, że Wilno może pozytywnie zaskoczyć.
– Ponieważ jesteśmy małym krajem, musimy wykazać się odwagą, aby przykuć uwagę – powiedziała szefowa Go Vilnius Dovilė Aleksandravičienė.
Zobacz również
Spot składa się z dwóch części. W pierwszej można zobaczyć obraz „byłego sowieckiego państwa”, w którym pokazano mieszkańców spożywających alkohol przy śmietnikach czy oddawających mocz na ścianę drewnianego domu. Z kolei w drugiej części Wilno przedstawiono jako miasto nowoczesne, pełne kultury, zieleni oraz dobrej gastronomii.
Kampania ma zwiększyć liczbę odwiedzających o 25 proc. Akcja jest promowana w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.
– Widzimy, że w Wielkiej Brytanii Wilno jest znaną nazwą dla 43 proc., czyli mniej niż połowy Brytyjczyków mieszkających w Wielkiej Brytanii. W Niemczech (odsetek) jest nieco wyższy – 62 proc., ale świadomość mogłaby i powinna być wyższa – dodała Dovilė Aleksandravičienė.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: L.Balandis/BNS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Z okazji 700. urodzin Wilno stworzyło żartobliwą kampanię w stylu lat 90.
Agencja Go Vilnius stworzyła kampanię urodzinową z okazji 700-lecia Wilna, w której z przymrużeniem oka zachęca do składania spóźnionych życzeń i zaprasza do odwiedzenia stolicy Litwy.
PS2 Wilno kolejny raz pokazuje, że jest punktem G Europy
Seks sprzedaje – odcinek 1500. Tym razem miejsce akcji przenosi się do stolicy Litwy, gdzie agencja Go Vilnius sięga po sprawdzone narzędzie promocji i… robi dobrze. Oczywiście turystyce.