Przede wszystkim nie warto ignorować znaczenia monitorowania wyników kampanii. Wdrożenie odpowiedniego śledzenia z pomocą piksela FB może się wydawać z pozoru zbędnym wydatkiem, na który znajdziemy budżet jak już wzniesiemy się na wyższy poziom. Stanowi on jednak o sukcesie kampanii, a niektóre gotowe rozwiązania sklepowe oferują pomoc przy wdrożeniu w ramach obsługi – warto sprawdzić, czy również mamy taką możliwość. A jak to już mamy za sobą, możemy przejść do konkretnych działań przekładających się na miarodajne rezultaty.
Formaty reklamowe
W przypadku Facebooka większość formatów powiela się między celami kampanii – podstawowymi formatami do zaimplementowania jest kreacja prostokątna 1200×628 px oraz kwadratowa 1080×1080 px. Dla wymagających, zakres grafik warto poszerzyć także o 1080×192 0px – to pionowa kreacja, która wygląda bardzo korzystnie na Instagram Stories, wypełniając cały ekran.
Zobacz również
Kreacja karuzelowa pozwala na zaprezentowanie jednocześnie kilku usług lub produktów, od 3 do 10 slajdów. Slajdy powinny stanowić spójną całość i przyciągać oko. Dla lokalnych biznesów to doskonała okazja by jednocześnie przemycić takie informacje jak chociażby adres firmy – karuzela pozwala na dodanie slajdu z mapą.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Facebook oferuje także możliwość tworzenia mini prezentacji – niegdyś zwanej Canvas, dziś w systemie FB nazywanej raczej materiałem błyskawicznym. Po kliknięciu w reklamę skutecznie możemy zaprezentować fragment oferty, np. nową linię produktów, linkując do poszczególnych przedmiotów spod każdego zdjęcia. Można przy tym wykorzystać packshoty,które prowadząc sklep internetowy zazwyczaj już mamy w posiadaniu, więc nie wiąże się to z dodatkowym kosztem. Podobnie jak dla formatu karuzelowego, najlepiej by zdjęcia poszczególnych slajdów miały kwadratowy format. Warto pamiętać, że materiał błyskawiczny to jednak format wyłącznie mobilny – nie pokaże się na komputerze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia użyte w karuzeli można także przedstawić w formie filmu – szablony FB oferują dużo możliwości, a my przyciągamy wzrok użytkowników animacją. Choć nie da się ukryć, że stopień interakcji będzie dużo mniejszy niż w przypadku karuzeli czy materiału błyskawicznego.
Reklamy pod konwersje
Niezależnie czy prowadzimy działalność z zakresu e-commerce czy usługi, jeśli mamy atrakcyjną stronę internetową, to właśnie tam warto ściągać ruch. Jak jednak odsiać osoby szczerze zainteresowane i przekładające się na rosnącą bazę klientów od osób, które chcą tylko obejrzeć naszą ofertę? Tu z pomocą przychodzi właśnie mierzenie konwersji. Dzięki temu możemy sprawdzić, jak nasze działania przekładają się na efekt. A konwersji do wyboru jest bardzo dużo.Od takich związanych z nawiązaniem kontaktu, przez rejestracje i zakupy, na niestandardowych rozwiązaniach kończąc. Dobór formatu reklamowego zależy tu stricte od charakteru firmy, ale spokojnie można wykorzystać zarówno pojedyncze zdjęcia i filmy, jak i karuzele i canvas.
Lead Ads
Fantastyczny format reklamy dla branży usługowej lub tych firm, gdzie większość sprzedaży odbywa się na linii handlowiec-klient. To w zasadzie jedyne rozwiązanie, które pozwala na mierzenie efektu bez konieczności wdrażania piksela w witrynę. Jest też znakomitym narzędziem, jeśli z jakiegoś powodu strona nie domaga na urządzeniach mobilnych – z tymi formularz FB współpracuje równie dobrze, co z komputerami. Jedyny haczyk – na witrynie powinna być odrębna podstrona z polityką prywatności – jest ona wymagana.
Jak to działa? Po kliknięciu w reklamę użytkownik zamiast przenieść się na witrynę, otwiera gotowy formularz, wypełniony wstępnie jego danymi, bez opuszczania Facebooka. Wygoda i szybkość to tylko niektóre zalety tego formatu. W tym wypadku najlepiej skupić się na formatach pojedynczych zdjęć,spokojnie powinny się sprawdzić. Z natury tej reklamy – tak jak przy canvas, nie przenosimy się na stronę wprost z pierwszej kreacji – nie jest on dostępny dla tego celu działań.
Reklama katalogowa
Ten format przynosi dobre wyniki i jest najlepszym rozwiązaniem, by podnieść sprzedaż produktów oraz przypomnieć się użytkownikom z ofertą, którą oglądali. Tu śledzenie działań jest ultra ważne – by w pełni wykorzystać zalety tej reklamy, należy monitorować akcje z poszczególnych etapów zakupu. Ponownie, warto skontaktować się ze wsparciem technicznym używanego rozwiązania sklepowego – być może wdrożenie tych zdarzeń nie będzie wiązać się z dodatkowym kosztem.
Większą przeszkodę stanowi tutaj regularne odświeżanie katalogu produktów, który by móc skorzystać z tego rozwiązania, powinien być przypięty do profilu firmowego. Na szczęście są sposoby na automatyzację, ale ponownie zależne od używanego rozwiązania sklepowego.
Reklama pod rozpoznawalność
Gdy czujemy się już nieco pewniej, i jesteśmy gotowi zainwestować część środków na to, by ludzie wiedzieli o naszym istnieniu w danej lokalizacji, portfolio kampanii można rozszerzyć o kampanię lokalną z dokładnością nawet, co do 1 km od siedziby firmy.
Warto dla tej kampanii wykorzystać formaty pozwalające na prezentację lokalizacji – sprawdzi się tu zatem i karuzela i materiał błyskawiczny z elementem mapki. Po ich kliknięciu użytkownik przeniesie się do własnej nawigacji i łatwiej odnajdzie drogę do firmy.
Rozwiązań jest dużo dla każdego małego biznesu. Mając w posiadaniu zestaw atrakcyjnych zdjęć dotyczących naszych produktów i usług, można działać na wielu frontach, zależnie od celu kampanii. Obecne formaty Facebooka pozwalają na dogodne wykorzystanie z takich materiałów w rozmaity sposób.