TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Facebook Ads dla małego biznesu. W jakie formaty reklamowe warto inwestować?

Facebook Ads dla małego biznesu. W jakie formaty reklamowe warto inwestować?
Mały biznes to szereg wyzwań, wiążących się nierzadko z uważnym patrzeniem na każdą złotówkę. Jak poradzić sobie w gąszczu niuansów kampanii w social mediach, by pieniądze zostały mądrze spożytkowane?
O autorze
3 min czytania 2020-06-22

Przede wszystkim nie warto ignorować znaczenia monitorowania wyników kampanii. Wdrożenie odpowiedniego śledzenia z pomocą piksela FB może się wydawać z pozoru zbędnym wydatkiem, na który znajdziemy budżet jak już wzniesiemy się na wyższy poziom. Stanowi on jednak o sukcesie kampanii, a niektóre gotowe rozwiązania sklepowe oferują pomoc przy wdrożeniu w ramach obsługi – warto sprawdzić, czy również mamy taką możliwość. A jak to już mamy za sobą, możemy przejść do konkretnych działań przekładających się na miarodajne rezultaty.

Formaty reklamowe

W przypadku Facebooka większość formatów powiela się między celami kampanii – podstawowymi formatami do zaimplementowania jest kreacja prostokątna 1200×628 px oraz kwadratowa 1080×1080 px. Dla wymagających, zakres grafik warto poszerzyć także o 1080×192 0px – to pionowa kreacja, która wygląda bardzo korzystnie na Instagram Stories, wypełniając cały ekran.

Kreacja karuzelowa pozwala na zaprezentowanie jednocześnie kilku usług lub produktów, od 3 do 10 slajdów. Slajdy powinny stanowić spójną całość i przyciągać oko. Dla lokalnych biznesów to doskonała okazja by jednocześnie przemycić takie informacje jak chociażby adres firmy – karuzela pozwala na dodanie slajdu z mapą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Facebook oferuje także możliwość tworzenia mini prezentacji – niegdyś zwanej Canvas, dziś w systemie FB nazywanej raczej materiałem błyskawicznym. Po kliknięciu w reklamę skutecznie możemy zaprezentować fragment oferty, np. nową linię produktów, linkując do poszczególnych przedmiotów spod każdego zdjęcia. Można przy tym wykorzystać packshoty,które prowadząc sklep internetowy zazwyczaj już mamy w posiadaniu, więc nie wiąże się to z dodatkowym kosztem. Podobnie jak dla formatu karuzelowego, najlepiej by zdjęcia poszczególnych slajdów miały kwadratowy format. Warto pamiętać, że materiał błyskawiczny to jednak format wyłącznie mobilny – nie pokaże się na komputerze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia użyte w karuzeli można także przedstawić w formie filmu – szablony FB oferują dużo możliwości, a my przyciągamy wzrok użytkowników animacją. Choć nie da się ukryć, że stopień interakcji będzie dużo mniejszy niż w przypadku karuzeli czy materiału błyskawicznego.

Reklamy pod konwersje

Niezależnie czy prowadzimy działalność z zakresu e-commerce czy usługi, jeśli mamy atrakcyjną stronę internetową, to właśnie tam warto ściągać ruch. Jak jednak odsiać osoby szczerze zainteresowane i przekładające się na rosnącą bazę klientów od osób, które chcą tylko obejrzeć naszą ofertę? Tu z pomocą przychodzi właśnie mierzenie konwersji. Dzięki temu możemy sprawdzić, jak nasze działania przekładają się na efekt. A konwersji do wyboru jest bardzo dużo.Od takich związanych z nawiązaniem kontaktu, przez rejestracje i zakupy, na niestandardowych rozwiązaniach kończąc. Dobór formatu reklamowego zależy tu stricte od charakteru firmy, ale spokojnie można wykorzystać zarówno pojedyncze zdjęcia i filmy, jak i karuzele i canvas.

Lead Ads

Fantastyczny format reklamy dla branży usługowej lub tych firm, gdzie większość sprzedaży odbywa się na linii handlowiec-klient. To w zasadzie jedyne rozwiązanie, które pozwala na mierzenie efektu bez konieczności wdrażania piksela w witrynę. Jest też znakomitym narzędziem, jeśli z jakiegoś powodu strona nie domaga na urządzeniach mobilnych – z tymi formularz FB współpracuje równie dobrze, co z komputerami. Jedyny haczyk – na witrynie powinna być odrębna podstrona z polityką prywatności – jest ona wymagana.

Jak to działa? Po kliknięciu w reklamę użytkownik zamiast przenieść się na witrynę, otwiera gotowy formularz, wypełniony wstępnie jego danymi, bez opuszczania Facebooka. Wygoda i szybkość to tylko niektóre zalety tego formatu. W tym wypadku najlepiej skupić się na formatach pojedynczych zdjęć,spokojnie powinny się sprawdzić. Z natury tej reklamy – tak jak przy canvas, nie przenosimy się na stronę wprost z pierwszej kreacji – nie jest on dostępny dla tego celu działań.

Reklama katalogowa

Ten format przynosi dobre wyniki i jest najlepszym rozwiązaniem, by podnieść sprzedaż produktów oraz przypomnieć się użytkownikom z ofertą, którą oglądali. Tu śledzenie działań jest ultra ważne – by w pełni wykorzystać zalety tej reklamy, należy monitorować akcje z poszczególnych etapów zakupu. Ponownie, warto skontaktować się ze wsparciem technicznym używanego rozwiązania sklepowego – być może wdrożenie tych zdarzeń nie będzie wiązać się z dodatkowym kosztem.

Większą przeszkodę stanowi tutaj regularne odświeżanie katalogu produktów, który by móc skorzystać z tego rozwiązania, powinien być przypięty do profilu firmowego. Na szczęście są sposoby na automatyzację, ale ponownie zależne od używanego rozwiązania sklepowego.

Reklama pod rozpoznawalność

Gdy czujemy się już nieco pewniej, i jesteśmy gotowi zainwestować część środków na to, by ludzie wiedzieli o naszym istnieniu w danej lokalizacji, portfolio kampanii można rozszerzyć o kampanię lokalną z dokładnością nawet, co do 1 km od siedziby firmy.

Warto dla tej kampanii wykorzystać formaty pozwalające na prezentację lokalizacji – sprawdzi się tu zatem i karuzela i materiał błyskawiczny z elementem mapki. Po ich kliknięciu użytkownik przeniesie się do własnej nawigacji i łatwiej odnajdzie drogę do firmy.

Rozwiązań jest dużo dla każdego małego biznesu. Mając w posiadaniu zestaw atrakcyjnych zdjęć dotyczących naszych produktów i usług, można działać na wielu frontach, zależnie od celu kampanii. Obecne formaty Facebooka pozwalają na dogodne wykorzystanie z takich materiałów w rozmaity sposób.