Okazuje się, że najwięcej, bo prawie 9 na 10 internautów (86 proc.) wchodzi na stronę Facebook.com na Węgrzech i w Turcji. Za nimi jest Egipt, z wynikiem 82 proc. Najmniejszy odsetek internautów – w krajach, w których Gemius mierzy popularność Facebooka – korzysta z portalu na Białorusi (19 proc.), na Ukrainie (28 proc.) i w Rosji (30 proc.).
– Można podejrzewać, że słaba popularność Facebooka, zarówno na Białorusi, jak i Ukrainie wynika z prężnego funkcjonowania w tamtych krajach serwisów VKontaktie, który jest odpowiednikiem Facebooka, oraz Odnoklassniki, odpowiednika NK.pl – komentuje Tomasz Lechowicz, doradca biznesowy firmy Gemius.
Zobacz również
Zdaniem eksperta ułatwia to głęboka integracja portalu z telefonami komórkowymi. – Około 680 milionów użytkowników, czyli prawie połowa, loguje się do portalu przy pomocy urządzeń mobilnych – dodaje Lechowicz.
W Danii stronę www.facebook.com odwiedza 72 proc. internautów miesięcznie. Największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 46 lat i więcej, którzy stanowią blisko połowę (44 proc.) użytkowników tego serwisu społecznościowego. Drugą najsilniejszą grupą są internauci w wieku między 15 a 25 lat (ponad 21 proc).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W Polsce Facebook cieszy się podobnym zainteresowaniem internautów. Korzysta z niego 75 proc. polskich użytkowników sieci. Największą popularnością cieszy się wśród osób młodych między 19 a 25 rokiem życia. Z popularnego serwisu społecznościowego korzysta ponad 80 proc. z nich. W dalszej kolejności znajdują się osoby w grupie wiekowej 26-35 lat (76 proc.) i 7-18 lat (75 proc.).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z kolei na Białorusi adres Facebook.com cieszy się słabą popularnością. Miesięcznie serwis ten odwiedza 19 proc. internautów. Przy czym rozkład użytkowników pod względem wieku bardziej przypomina ten znany bardziej z Polski niż z Danii. Aż 40 proc. stanowią internauci w wieku 26-35 lat. Z kolei osoby między 15 a 25 rokiem życia to 35 proc.
Facebook powstał 4 lutego 2004 roku na Uniwersytecie Harwarda w Cambridge. To dokładnie 10 lat temu. Od tamtego czasu portal przeszedł długą drogę. Z serwisu skierowanego do studentów i uczniów amerykańskich szkół średnich do portalu społecznościowego o globalnym zasięgu, zrzeszającego ponad 1,3 miliarda użytkowników. W 2013 roku serwis funkcjonował już w 70 językach, a aż 75 proc. użytkowników mieszkało poza granicami USA. Od maja 2008 roku działa także polska wersja językowa.
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.