Facebook kontynuuje ponad 10-letnie starania mające na celu minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko. W 2020 r. i w kolejnych latach globalne działania Facebooka osiągną zerową emisję dwutlenku węgla netto i będą w 100 procentach zasilane przez energię odnawialną. Firma wyznaczyła sobie również ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości w 2030 roku. W ciągu następnej dekady Facebook będzie dążył do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla poprzez zrównoważone projekty, zaangażowanie partnerów biznesowych i dostawców oraz wykorzystanie technologii absorpcji dwutlenku węgla.
Facebook uruchamia Climate Science Information Center – oddzielną, dedykowaną przestrzeń na platformie, która łączy jej społeczność z zasobami merytorycznymi czołowych światowych organizacji klimatycznych oraz wskazuje działania możliwe do podjęcia w celu przeciwdziałania zmianom klimatu. Climate Science Information Center będzie funkcjonowało na wzór Centrum Informacji o koronawirusie – bazy wiedzy na Facebooku, która sprawdziła się w dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji w czasie pandemii. Na początku nowe centrum informacji będzie uruchomione w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech.
Zobacz również
-
Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Dla podkreślenia tych zobowiązań, Facebook rozpoczął również #OurPlanetChallenge, aby zachęcić ludzi do pokazania, dlaczego szanują naszą planetę i w jaki sposób przyczyniają się do jej ochrony. #OurPlanetChallenge opiera się na Wyzwaniach, nowym niestandardowym typie wpisu na Facebooku, który służy do tworzenia viralowych inicjatyw oraz inspirowania przyjaciół i rodziny do udziału. Każdy na Facebooku może rozpocząć nowe wyzwania i wyznaczyć znajomych do udziału w nich.
Powyższe ogłoszenia uzupełniają inne działania firmy mające na celu powstrzymywanie zmian klimatycznych. Przykładowo centrum danych w Odense, w Danii jest w 100% zasilane przez energię wiatrową, a ciepło wytwarzane przez serwery komputerowe będzie wykorzystywane do ogrzewania domów lokalnej społeczności. Podobne centrum danych w Clonee, w Irlandii, na swoim terenie wspiera przetrwanie zagrożonych populacji pszczół.
Więcej informacji na temat działań zapowiedzianych przez Facebooka znajduje się na stronie.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Słuchaj podcastu NowyMarketing