Facebook prezentuje nowe rozwiązania na Cannes Lions 2016

Na konferencji prasowej odbywającej w ramach trwającego właśnie festiwalu Cannes Lions, Facebook ogłosił wprowadzenie czterech nowych rozwiązań usprawniających publikowanie treści na platformach mobilnych.
O autorze
2 min czytania 2016-06-23

Ponad 1,5 miliarda ludzi korzysta z Facebooka na urządzeniach mobilnych, a w tym 1 miliard uzyskuje dostęp do serwisu w taki sposób każdego dnia. To sprawia, że Facebook bez wątpienia jest platformą cechującą się najwyższym zaangażowaniem wśród osób korzystających z urządzeń mobilnych. Poniżej prezentujemy listę ogłoszonych zmian:

  • Wprowadzenie platformy Creative Hubskupionej na wzroście efektywności pracy działów kreacji, a także ich współpracy ze zleceniodawcami

Powszechnie wiadomo, iż kreatywność jest podstawą wszystkich udanych kampanii mobilnych, jednak w dzisiejszych czasach bardzo często ogranicza ją nieznajomość dynamicznie rozwijających się rozwiązań technologicznych. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych użytkowników wprowadzamy Creative Hub, gdzie osoby odpowiedzialne za kreację będą mogły poznać działanie dostępnych formatów i narzędzi, wyświetlać oraz udostępniać projekty, a także eksperymentować przy tworzeniu treści

O Creative Hub jest aktualnie w fazie testów i powinien być dostępny dla wszystkich w przeciągu następnych kilku miesięcy.

  • Uruchomienie wersji beta API dla statystyk grup odbiorców (Audience Insights), mającej na celu usprawnienie sposobu dostarczania reklamodawcom informacji niezbędnych w procesie budowania efektywnych kampanii

Tworzenie efektywnych kampanii wymaga zrozumienia, w jaki sposób wyciągać niezbędne do tych celów wnioski z danych statystycznych. Nawiązaliśmy współpracę z takimi reklamodawcami, jak m.in. Mondelez i Anheuser-Busch InBev, co pozwoliło nam lepiej zrozumieć informacje na temat użytkowników korzystających z serwisu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Aktualizacje w funkcjonalności formatu kanwa (Canvas), dzięki którym ułatwione zostanie tworzenie i zarządzanie treściami, a ponadto reklamodawcy uzyskają dostęp do garści niedostępnych do tej pory statystyk

Rok temu, w czasie konferencji Cannes Lions 2015, Chris Cox, Chief Product Officer w Facebooku, ogłosił wprowadzenie formatu kanw, a w lutym 2016 uruchomiliśmy funkcję na całym świecie. Od tego momentu, w czasie 4 miesięcy, format został wykorzystany w ponad 180 krajach, a reklamy w postaci kanw zostały wyświetlone łącznie przez równowartość ponad 100 lat. Kanwy ładują się średnio 10 razy szybciej niż zwykłe strony mobilne. Średni czas spędzony na wyświetleniu kanwy to 31 sekund.

  • Usprawnienia w reklamach w formie pokazu slajdów (Slideshow), które umożliwiają reklamodawcom tworzenie materiałów wideo z galerii zdjęć

Od czasu wprowadzenia, reklamy w formie pokazu slajdów zostały wyświetlone przez użytkowników we wszystkich krajachReklamy w formie pokazu slajdów zużywają średnio pięć razy mniej danych niż przeciętny materiał wideo. Ponad 50% reklamodawców korzystających z reklam w formie pokazu slajdów nie miała wcześniej doświadczenia w tworzeniu treści wideo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto, Instagram ogłosił, że właśnie przekroczył próg 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie, a ponad 300 milionów korzysta z serwisu każdego dnia. Liczba osób korzystających z serwisu zwiększyła się ponad dwukrotnie w przeciągu ostatnich dwóch lat.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ponad 80% użytkowników pochodzi spoza USA, co świadczy o tym, że społeczności osób o podobnych zainteresowaniach na Instagramie są teraz bardziej globalne niż kiedykolwiek. Każdego dnia za pomocą zdjęć i filmów udostępniają w serwisie inspirujące treści.

Więcej informacji na temat nowości znajdą Państwo na blogu oraz stronie Facebook for Business