Facebook przedstawia nowe rozwiązania dla grup podczas konferencji Facebook Communities Summit

Facebook wprowadza nowe funkcje, które pomogą administratorom budować, zarządzać i utrzymywać swoje społeczności.
O autorze
2 min czytania 2021-11-08

Facebook zaprezentował najnowsze aktualizacje produktów i ponad 20 nowych narzędzi dla grup podczas tegorocznego Facebook Communities Summit. Nowe rozwiązania umożliwią liderom społeczności efektywniejszą współpracę i łatwiejszą realizację wspólnych celów, ale też dobrą zabawę. Firma zainwestowała również w nowe mechanizmy ochrony, aby zapewnić bezpieczeństwo grup na Facebooku. Podczas wydarzenia zostały ogłoszone nowe narzędzia, z których mogą skorzystać administratorzy grup.

Zbiórki pieniędzy

Facebook wprowadza zestaw narzędzi, który pozwala administratorom zbierać pieniądze w grupach, aby zebrać pieniądze na projekty grupowe, zrekompensować koszty prowadzenia grupy lub umożliwić członkom okazanie wdzięczności swoim administratorom i moderatorom. Dodatkowo powstała możliwość stworzenia płatnych podgrup, które członkowie mogą subskrybować za opłatą, aby uzyskać wyłączny dostęp do większej ilości treści, takich jak coaching czy networking. Odtąd w sklepie należącym do grupy możliwa będzie także sprzedaż stworzonych własnoręcznie produktów. 

Tworzenie podgrup

Administratorzy zyskują również nowe możliwości tworzenia podgrup w celu dokładniejszego omówienia wybranych tematów lub uporządkowania przestrzeni w ramach grupy poprzez przeniesienie ważnej dyskusji do osobnego miejsca. Gdy ludzie będą chcieli łączyć się w czasie rzeczywistym, wkrótce będą mogli korzystać z czatów społecznościowych zarówno na Facebooku, jak i na Messengerze, a także tworzyć wydarzenia cykliczne, gdy będą chcieli spotykać się bardziej regularnie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Połączone narzędzia ze stron i grup 

Niektóre społeczności używają zarówno grup dyskusyjnych, jak i stron do łączenia się z ludźmi, co może być bardziej czasochłonne dla administratorów i budzić wątpliwości dla członków, którzy nie wiedzą, gdzie się kierować. Dlatego Facebook wprowadza nowe rozwiązanie, które łączy narzędzia ze stron i grup na Facebooku i ułatwia administratorom zarządzanie społecznością w jednym miejscu. Ta nowa opcja jest obecnie w fazie wczesnych testów i szerzej udostępnione zostanie w ciągu następnego roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Łatwiejsze zarządzanie grupami

Dzięki nowym narzędziom administratorzy mogą przypinać ogłoszenia i wybierać kolejność, w jakiej pojawiają się w nowej sekcji o nazwie polecane, aby upewnić się, że ich społeczność najpierw widzi najważniejsze szczegóły. Facebook aktualizuje usługę Admin Assist, aby dawać spersonalizowane sugestie dotyczące kryteriów do dodania i dostarczać więcej informacji o tym, dlaczego usługa odrzuca niektóre treści. Czaty społecznościowe pozwolą administratorom utworzyć konwersacje dla zespołu administratorów i moderatorów, aby mogli lepiej koordynować decyzje w czasie rzeczywistym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Dostosowanie wyglądu i sposobu działania grupy

Administratorzy mogą łatwo dostosować kolory, tła postów i czcionki wyświetlane w grupach, a także emotikony, których członkowie mogą używać do reagowania na treść. Możliwe jest także wprowadzenie unikalnego powitania i udostępniania zasad grupowych, które nowi członkowie automatycznie otrzymają po dołączeniu do grupy, aby szybciej rozwinąć poczucie przynależności. 

Facebook Community Awards

Podczas tegorocznej konferencji Facebook Communities Summit firma wręczyła pierwsze w historii nagrody Facebook Community Awards w siedmiu kategoriach społecznościom uznanym przez opinię publiczną za najbardziej inspirujące. Wśród zwycięzców znaleźli się Rate My Cat, społeczność założona w Wielkiej Brytanii, która zrzesza miłośników kotów, aby wspierać się nawzajem, dzielić treściami przyjaznymi kotom i po prostu dobrze bawić; oraz The Kindness Pandemic, licząca obecnie ponad 555 000 osób grupa utworzona w szczytowym momencie pandemii Covid-19, której członkowie dzielą się historiami wzajemnego wsparcia i okazanej życzliwości. Więcej o wydarzeniu można przeczytać na stronie Facebook Community.

fot.: Matt Duffy, administrator grupy na Facebooku Born Zillennial i TOKiMONSTA (@tokimonsta) na Facebook Communities Summit 2021