Facebook zapowiedział przeznaczenie do końca 2022 roku miliarda dolarów na rzecz twórców treści na platformach firmy. Nowe programy bonusowe na Facebooku i Instagramie będą nagradzać autorów za korzystanie z narzędzi Facebooka oraz publikowanie wartościowych i popularnych przekazów. Przewiduje się również zapewnianie im finansowania zalążkowego na potrzeby realizacji nowych projektów.
Wszystkie informacje na temat oferowanych premii będą dostępne w nowej dedykowanej sekcji bonusów w aplikacjach firmy. Na Instagramie zostanie ona uruchomiona jeszcze tego lata, a na Facebooku – jesienią. Z niektórych bonusów mogą już korzystać wybrani twórcy zaproszeni do udziału w programie. Na Facebooku obejmują one:
Zobacz również
- bonus za reklamy in-stream dla wybranych autorów korzystających z reklam tego typu,
- bonus za gwiazdki dla twórców wideo i gamingowych za osiągnięcie określonego poziomu przychodów dzięki gwiazdkom Facebooka.
Do programów tego typu dostępnych na Instagramie należą zaś:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- bonus za reklamy IGTV – jednorazowa premia za zapisanie się do programu reklamowego IGTV,
- bonus za odznaki w transmisjach na żywo – nagradzanie twórców za określone osiągnięcia (takie jak transmisja na żywo zrealizowana wraz z innym kontem) za pomocą odznak,
- Reels summer bonus – nagrody za tworzenie atrakcyjnych treści w Instagram Reels.
Przy opracowywaniu tych programów Facebook dąży do zachowania maksymalnej transparentności, aby ubiegający się o nagrody wiedzieli, na czym i jak mogą zarobić. Firma deklaruje, że w celu zapewnienia przejrzystości dokonywanych inwestycji oprze swoje systemy bonusów na zestawie zasad. Będą one kładły nacisk na:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- autentyczność – zostaną zaprojektowane tak, aby zapewniać zyski autorom oryginalnych, wartościowych i docenianych przez odbiorców treści,
- osiągalność – mają wspierać twórców niezależnie od skali lub obszaru ich aktywności, gwarantując możliwości monetyzacji różnorodnych treści w ramach aplikacji Facebooka,
- prostotę i praktyczność – zostaną oparte na łatwo zrozumiałych wymaganiach, które twórcy mogą spełnić, aby rozwijać swoją działalność.
Programy premiowe będą miały charakter sezonowy i będą się stopniowo zmieniać i rozszerzać. Facebook będzie udostępniać więcej szczegółów na temat każdego programu, w tym kwalifikowalności i sposobów aplikowania, jak tylko będą one dostępne.
Więcej informacji na temat poszczególnych programów można znaleźć na blogu Facebooka.