Facebook uruchamia platformę ze szkoleniami online dla małych i średnich firm w Polsce, aby pomóc im w odbudowie działalności

„Boost with Facebook – Poradnik przedsiębiorcy” to baza darmowych i interaktywnych szkoleń online dla firm, która ma im pomóc w odbudowanie działalności po okresie zamknięcia. Na stronie będą regularnie publikowane webinary poświęcone m.in. rozwijaniu biznesu online i tworzeniu kreatywnych treści.
O autorze
2 min czytania 2020-06-17

Światowy kryzys związany z COVID-19 to szczególne wyzwanie dla najmniejszych przedsiębiorstw. Wiele z nich musiało całkowicie zawiesić działalność, a dla innych utrzymanie klientów pozostających w domach stało się nieporównanie trudniejsze. 

Szereg firm zdecydowało się w całości lub częściowo zmienić model działania i przenieść się do internetu, aby utrzymać płynność finansową i miejsca pracy, ale wielu z nich brakuje wiedzy i narzędzi, by zrobić to skutecznie. 

Zdając sobie sprawę z tych wyzwań, Facebook zdecydował się uruchomić program darmowych szkoleń dla przedsiębiorców.

– Mamy świadomość, że wiele problemów, z którymi borykają się dziś przedsiębiorcy nie ustąpiło w momencie zniesienia obostrzeń. Aby ułatwić im przetrwanie tego trudnego czasu, a także usprawnić dostosowanie się do nowej rzeczywistości, chcemy pokazać jak wykorzystać potencjał internetu i darmowych narzędzi Facebooka i Instagrama. Mamy zamiar dotrzeć z praktyczną wiedzą do jak największej liczby małych i średnich firm – tłumaczy Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Szkolenia będą prowadzone online przez ekspertów Facebooka, a ich tematyka obejmie takie zagadnienia jak skuteczne budowanie firmy w sieci, opowiadanie o marce w mediach społecznościowych, utrzymywanie kontaktu z klientami, czy wreszcie tworzenie angażujących i atrakcyjnych treści za pomocą darmowych aplikacji mobilnych. Poza częścią szkoleniową, każdy z webinarów będzie zawierał sekcję pytań i odpowiedzi, podczas których widzowie będą mogli pogłębić omawiany temat. 

Szkolenia będą organizowane regularnie. Rejestracja na pierwsze z nich pt. „Odkryj bezpłatne narzędzia Facebooka, dzięki którym rozwiniesz firmę”, zaplanowane na 24 czerwca br., jest już otwarta. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poza webinarami, platforma będzie zawierała nagrania i poradniki stworzone z myślą o przedsiębiorcach poszukujących niezbędnych wskazówek potrzebnych do cyfrowej transformacji. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Program szkoleń został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Cyfryzacji:

– Pandemia skłania przedsiębiorców na całym świecie do zmian, szukania nowych rozwiązań i narzędzi. Aby wprowadzać innowacje nawet w najmniejszej firmie przydatna jest jednak wiedza i wsparcie. Dlatego bardzo cieszę się, że Facebook uruchomił platformę szkoleniową dla małych i średnich polskich firm, które znajdują się dziś w szczególnie trudnej sytuacji. Zachęcam przedsiębiorców do uczestnictwa w webinarach, czerpania inspiracji oraz skutecznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingu cyfrowego do wzmacniania i rozwijania ich firm – skomentowała Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju.

Program został uruchomiony w partnerstwie ze stowarzyszeniami pracodawców: Konfederacją Lewiatan, Krajową Izbą Gospodarczą, Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. 

Rejestracja na szkolenia jest możliwa na tej stronie.

Uruchomienie platformy szkoleniowej jest kolejnym etapem działań podejmowanych przez Facebooka w celu ułatwienia małym i średnim firmom przetrwania kryzysu. Wcześniej firma udostępniła szereg nowych narzędzi i ułatwień dla przedsiębiorstw takich jak naklejki na Instagramie umożliwiające restauracjom sprzedaż posiłków na wynos, karty podarunkowe na Instagramie, dzięki którym klienci mogą wspierać ulubione zakłady nawet gdy te chwilowo były zmuszone zawiesić działalność, osobna sekcja na Facebooku zawierająca posty firm z sąsiedztwa, czy naklejka umożliwiająca okazanie wsparcia ulubionej firmie w relacji na Instagramie. Facebook Shops, które zostały uruchomione w maju, mają z kolei pomóc im w łatwy sposób przenieść sprzedaż do internetu.