– Globalna pandemia to przede wszystkim kryzys zdrowotny, ale także ekonomiczny, który szczególnie mocno doświadcza małe i średnie firmy. Zgodnie z naszym najnowszym raportem prawie jedna czwarta polskich firm obecnych na Facebooku spodziewa się w nadchodzących miesiącach trudności z płynnością finansową, a 18% z nich zdecydowało się na redukcję zatrudnienia. Dostrzegamy te trudności i chcemy wspierać naszą lokalną, warszawską społeczność dzieląc się narzędziami, które mogą jej pomóc w tych niepewnych czasach – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce.
Jednym z elementów wsparcia Facebooka dla małych i średnich firm jest globalny program grantowy na kwotę 100 milionów dolarów, który ma na celu pomoc ponad 30 000 małych firm w ponad 30 krajach. Od dziś jest on dostępny również dla podmiotów z Warszawy – miasta, w którym znajduje się polskie biuro Facebooka.
Zobacz również
W sumie wśród warszawskich firm zostanie rozdystrybuowane ponad 1,3 miliona złotych. Granty obejmują bezpośrednią pomoc finansową oraz kupony reklamowe i mają za zadanie wesprzeć firmy w przetrwaniu tego trudnego roku oraz w odbudowie i transformacji działalności.
Program został objęty honorowym patronatem Prezydenta miasta stołecznego Warszawy:
– Małe i średnie przedsiębiorstwa to motory napędowe gospodarki – także warszawskiej. Jako miasto od samego początku epidemii zaczęliśmy wprowadzać rozwiązania mające na celu pomoc przedsiębiorcom w przetrwaniu tego trudnego okresu: ulgi, znaczące obniżki opłat, m.in. czynszów, czy bezpłatne porady. Cieszę się, że dzięki programowi grantowemu Facebooka – nad którym objąłem patronat – warszawscy przedsiębiorcy mogą sięgnąć po dodatkową pomoc, a nasze miasto zostało uwzględnione w programie obok takich miast jak Londyn, Oslo, Zurych czy Dublin – komentuje Prezydent Rafał Trzaskowski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Aplikacje zostały otwarte 29 września i potrwają do 8 października do godziny 18:00. Przedsiębiorcy mogą wejść na stronę facebook.com/grantsforbusiness, aby sprawdzić, czy spełniają kryteria przyznawania grantów, oraz być na bieżąco z rozwojem programu. Za rozpatrywanie wniosków i przyznawanie dotacji będzie odpowiedzialna firma Deloitte.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby ubiegać się o udział w programie, firma musi:
- zatrudniać od 2 do 50 pracowników;
- prowadzić działalność od co najmniej roku;
- znajdować się w trudnej sytuacji w związku z epidemią COVID-19;
- być zarejestrowana w Warszawie
Poza bezpośrednim wsparciem finansowym małe firmy potrzebują pomocy w przystosowaniu się do zmienionej rzeczywistości. W związku z tym Facebook uruchomił online swój program szkoleniowy Boost with Facebook i udostępnił wszystkim polskim przedsiębiorcom darmowe webinary oraz inne zasoby szkoleniowe na temat działalności w internecie.
Aplikacje oraz szczegółowe informacje dot. programu grantowego dostępne są na stronie: www.facebook.com/grantsforbusiness.