Lepsze raportowanie trafności
Wskaźnik trafności określa na ile reklama została właściwie dobrana do jej odbiorców. Pojedynczy wskaźnik wkrótce zostanie zastąpiony trzema bardziej szczegółowymi.
Zobacz również
Nowa funkcja diagnostyki trafności obejmie:
- Ranking jakości: postrzeganie jakości reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
- Ranking wskaźnika aktywności: oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
- Ranking współczynnika konwersji: oczekiwany współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji i konkurującymi o tych samych odbiorców.
Dzięki użyciu tych trzech elementów partner reklamowy Facebooka będzie mógł sprawdzić, czy modyfikacja materiału reklamowego, materiału otwierającego się po kliknięciu albo opcji targetowania może poprawić skuteczność reklamy. Proces zastępowania starego wskaźnika trzema nowymi rozpocznie się 30 kwietnia i potrwa kilka tygodni.
Nowa metoda liczenia potencjalnego zasięgu
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Potencjalny zasięg pozwala firmom na oszacowanie liczby osób, do których mogą dotrzeć z reklamą jeszcze przed uruchomieniem kampanii. Wcześniej potencjalny zasięg był obliczany w oparciu o liczbę wszystkich aktywnych użytkowników Facebooka z ostatniego miesiąca. Po wprowadzeniu zmiany, uwzględnione zostaną tylko te osoby, które w ciągu 30 dni miały kontakt z reklamami na platformie i wykluczy tych, którzy wprawdzie korzystali z Facebooka, ale jedynie z części bez reklam (np. stron ze zbiórkami pieniężnymi). Po więcej szczegółów na ten temat zapraszamy na stronę Centrum Pomocy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing