Użytkownicy chętnie dzielą się na Facebooku artykułami prasowymi, jednak na urządzeniach mobilnych załadowanie jednego tekstu trwa średnio aż 8 sekund. Funkcja Instant Articles skraca ten czas dziesięciokrotnie. Jednocześnie w publikowanych materiałach mogą się znaleźć interaktywne elementy nadające artykułowi większej głębi: zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, mapy oraz klipy audio i wideo, a także możliwość komentowania poszczególnych części artykułu.
Funkcja Instant Articles została zaprojektowana w taki sposób, by wydawcy mieli pełną kontrolę nad udostępnianymi treściami, marką swojego medium oraz możliwościami monetyzacji. Mogą oni samodzielnie sprzedawać reklamy widoczne przy artykułach lub skorzystać z Facebook Audience Network. Mają również dostęp do rozbudowanych narzędzi analitycznych.
Zobacz również
„To narzędzie umożliwiające wydawcom dostarczanie treści swoim czytelnikom na Facebooku w ciekawszy sposób”, powiedział Chris Cox, Chief Product Officer w Facebooku. „Funkcja Instant Articles umożliwia publikację łatwo dostępnych, interaktywnych artykułów i jednocześnie zachowuje kontrolę wydawców nad ich materiałami i modelem biznesowym.”
W pierwszym etapie Facebook nawiązał współpracę z dziewięcioma partnerami. Są to: The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC, Spiegel oraz Bild. Na początku funkcja będzie dostępna w aplikacji na system iOS.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing