Reserved największym profilem na Instagramie
Największym profilem na koniec 2023 roku, i jedynym (w kategoriach marki, media, organizacje) ze społecznością przekraczającą dwa miliony osób, był profil marki Reserved. Na miejscu drugim uplasował się Suchar Codzienny, a na trzecim FAME MMA.
W TOP5 znalazł się jeszcze jeden brand LPP – Sinsay z liczbą 1 807 645 obserwujących, a czołową piątkę zamknął profil Netflixa z ponad 1,7 mln obserwujących.
Zobacz również
Jedynie 10 profili marek, mediów i organizacji przekroczyło liczbę miliona obserwujących.
Biorąc pod uwagę również profile osobiste, bezapelacyjnie największą społeczność zgromadził na swoim profilu Robert Lewandowski – 35,4 miliona obserwujących.
FAME MMA z największym przyrostem fanów
Dwoma najszybciej rosnącymi profilami w 2023 roku były profile organizacji: FAME MMA oraz DIOZ. Społeczności na obydwu profilach powiększyły się o ponad 200 tys. na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wśród profili osób najszybciej rosły profile małżeństwa Lewandowskich. Na koncie Roberta pojawiło się ponad 3,6 miliona nowych obserwujących, a na koncie Anny ponad 786 tys.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Media publikowały najwięcej
Podobnie jak na Facebooku, także na Instagramie na profilach mediów – politycznych, informacyjnych i sportowych – opublikowanych zostało najwięcej postów w całym roku.
Rekordową liczbę postów opublikowano na profilu OKO.press – ponad 4 tys., co daje średnio 11 postów każdego dnia roku. W TOP5 znalazł się również profil TVNu, Meczyki.pl oraz Kanału Sportowego, na których pojawiało się około 7-8 postów dziennie.
Wśród profili osobistych najwięcej postów – 1 897 – opublikowała dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska.
Suchar Codzienny najbardziej angażującym profilem
Na Instagramie profilami na których odnotowaliśmy największe łączne zaangażowanie były profile poświęcone rozrywce. Na profilu Suchara Codziennego użytkownicy wykonali w 2023 roku najwięcej akcji – było ich ponad 89 milionów. Numerem dwa, z liczbą aktywności o ponad połowę mniejszą (42 mln), była Wiedza Bezużyteczna.
Biorąc pod uwagę także profile osób, użytkownicy wykonali więcej akcji pod postami Roberta Lewandowskiego. Na koncie piłkarza odnotowaliśmy ponad 117 milionów aktywności użytkowników.
Eurosport z najlepszym postem roku
Najbardziej angażujący post roku (w kategoriach marki, media, organizacje) został opublikowany na profilu Eurosport. Dotyczył on niefortunnego prezentu dla mistrza świata w kolarstwie. Na tle wszystkich postów opublikowanych w 2023 roku był to jedenasty najlepszy post roku.
Wśród najlepszych postów roku dominowały głównie treści komentujące bieżące wydarzenia ze świata sportu oraz memy i treści humorystyczne. W TOP14 znalazł się też post FAME MMA, w którym federacja komentuje aferę Pandora Gate, jedno z głośniejszych wydarzeń roku.
Bezkonkurencyjny okazał się jednak Robert Lewandowski, który już w styczniu 2023 roku opublikował najlepszy post roku. Zdjęcie, na którym piłkarz dzierży w dłoni puchar Supercopa zdobyło ponad 3,7 miliona polubień.
Wśród 100 najbardziej angażujących postów roku, 22 należały do Roberta Lewandowskiego.