Nowa inicjatywa Volvo skierowana jest do rodziców z tych krajów, w których nie gwarantowane są urlopy macierzyńskie, lub dostępne jedynie w bardzo wąskim zakresie. Celem programu „Family Bond” jest więc zapewnienie takiego świadczenia wszystkim pracownikom marki, niezależnie od płci.
W ramach akcji Volvo oferuje płatne, 24-miesięczne urlopy rodzicielskie, zaś skorzystać z nich mogą nie tylko rodzice biologiczni, ale również pary tej samej płci oraz pracy adoptujące dzieci.
Zobacz również
Program „Family Bond” pilotażowo wystartował już w 2019 roku w wybranych krajach na świecie, zaś od 1 kwietnia br. obowiązuje dla wszystkich pracowników marki.
– Chcemy być inicjatorem zmian w branży i ustanowić nowy, globalny standard dla pracowników. Decydując się na wprowadzenie płatnych urlopów rodzicielskich dla naszych pracowników, zmniejszamy nierówności płciowe i zyskujemy bardziej zróżnicowaną siłę roboczą, poprawiając wydajność i wzmacniając naszą działalność – powiedziała Hanna Fager, head of corporate functions w Volvo.
IKEA wierzy, że równość leży u podstaw praw człowieka. Kwestia ta ściśle powiązana jest również z rodzicielstwem. Szwedzka marka, jako jedna z pierwszych w Polsce, wprowadziła w 2019 roku dodatkowy miesiąc w pełni płatnego urlopu ojcowskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Bolt zaskakuje po raz kolejny – firma postanowiła rozszerzyć pakiet benefitów pracowniczych o… urlop psacierzyński. Te osoby, które zdecydują się na adopcję zwierzaka ze schroniska, otrzymają 3 dni dodatkowego, płatnego urlopu.