Już w najbliższy poniedziałek swoją premierę będzie mieć wyjątkowy komiks KFC. Unikalny bo nieczęsto zdarza się, że na pierwszy rzut oka niepozorne zdarzenie może na tyle pobudzić kreatywność, by stać się bazą dla komiksu i okazją dla autora do obserwowania, jak rozwija się jego rysunkowa postać. W „KFC Stories” to właśnie komentarze, zdjęcia i relacje fanów z całego mijającego roku stały się bazą do opowiedzenia w komiksowej formie inspirujących opowieści z KFC w tle. Indywidualny charakter wybranym historiom fanów nadała grupa najbardziej kreatywnych osób polskiej sceny rysowniczej: Alek Morawski, Rynn Rysuje, Ola Niepsuj i Olsikowa. Młodzi artyści puścili wodze fantazji i sprawili, że historie fanów KFC ożyły. Do tego stopnia, że zostały wydrukowane w limitowanym nakładzie 100 egzemplarzy i zostaną rozdane jako specjalny prezent najwierniejszym fanom marki.
– Przygody fanów KFC były tak barwne i smaczne, że do końca nie mogliśmy się zdecydować, czyje historie staną się komiksową inspiracją. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy mieliśmy okazję przeczytać w sieci setki emocjonujących komentarzy i historii związanych z marką KFC. Cieszymy się, że najciekawsze z nich zyskały wyjątkową oprawę graficzną, a ich autorzy zapisali się – dosłownie – na kartach historii KFC – mówi Szymon Dyjach, buzz & appreciation manager AmRest.
Zobacz również
KFC, zainspirowane aktywnością fanów, postanowiło podtrzymać gorący trend dzielenia się wyjątkowymi historiami. W tym szczególnym okresie, jakim są Święta Bożego Narodzenia, KFC namówiło Colonela Sandersa, by w przebraniu Świętego Mikołaja zachęcił swych fanów do dalszego dzielenia się inspirującymi chwilami spędzanymi w KFC i z KFC. Najciekawsze z nich staną się częścią drugiej edycji komiksu, który zostanie wydany w 2020 roku.
W ramach pracy nad drugą edycją komiksu marka jeszcze mocniej zaangażuje swoich fanów w proces powstawania treści i rysunków. Popularni rysownicy, którzy zostaną zaproszeni do współpracy przy drugiej odsłonie projektu, na początku przyszłego roku przygotują warsztat tworzenia komiksu. Podzielą się na nim swoją wiedzą, ale też pomogą fanom tej formy graficznej najlepiej wyrazić kreską i kolorem to, co czują. Najlepsza historia stworzona podczas warsztatów – poza pracami samych artystów – również znajdzie się w drugiej odsłonie komiksu.
Warto uważnie śledzić profil marki na Facebooku, gdzie już w poniedziałek – 23 grudnia br. – rusza konkurs na niebanalne historie związne z KFC, które staną się inspiracją do „KFC Stories 2”.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Za kreację i realizację komiksu odpowiada agencja McCANN Worldgroup. Za rysunki rysownicy: Olsikowa, Rynn Rysuje, Ola Niepsuj i Alek „Lis Kula” Morawski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing