To były trzy dni pełne eksperymentów z pogranicza sztuki, kreatywnej inżynierii i designu. Osiemnastu twórców pokazywało swoje prace na dwóch festiwalowych wystawach, które odwiedziło prawie pół tysiąca osób. Uczestnicy brali udział w inspirujących warsztatach skupionych wokół nowych technologii. Oto bilans festiwalu w wielkim skrócie.
Z ramienia organizatorów otwarciu imprezy w piątkowe popołudnie przewodniczyli: wiceprezydent Katowic Marcin Krupa, dziekan wydziału projektowego katowickiej ASP dr Anna Machwic-Adamkiewicz oraz prezes interaktywnego domu produkcyjnego Netizens Witold Kempa. Wernisaże wystaw w Rondzie Sztuki i w Galerii Miasta Ogrodów uświetniły krótkie przemówienia twórców, którzy przybliżyli zgromadzonej publiczności koncepcje swoich prac. Wśród prezentowanych instalacji znalazły się m.in. analogowe urządzenia tworzące grafikę generatywną, sztuczna inteligencja obdarzona darem prorokowania, głośniki wchodzące w interakcje z otoczeniem, a także najciekawsze dzieła z kuźni talentów katowickiej ASP.
Zobacz również
Festiwal art+bits nie tylko pokazuje, ale również pozwala stać się częścią procesu twórczego. Tegoroczna edycja umożliwiła wzięcie udziału w serii warsztatów z zakresu Internet of Things, druku 3d czy programowania rysującego robota. Zajęcia pod okiem artystów i inżynierów kreatywnych wprowadziły uczestników w tajniki innowacyjnego projektowania.
Okazją do bliższego poznania zaproszonych gości było sobotnie afterparty w katowickim Magazynie. Atmosferę podkręcił koncert Printempo, a do późnych godzin nocnych o frekwencję na parkiecie dbali DJ’e z LastRobots. Ostatnim punktem festiwalu były niedzielne prelekcje zaproszonych gości i podsumowanie warsztatów, które odbyło się w Domu Oświatowym Biblioteki Śląskiej.
Trzecia edycja art+bits planowana na jesień 2015 roku będzie okazją do kolejnych inspirujących spotkań z artystami i ich innowacyjną twórczością.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Festiwal art+bits jest organizowany przez interaktywny dom produkcyjny Netizens, Instytucję Kultury Katowice – Miasto Ogrodów, Medialab Katowice, Akademię Sztuk Pięknych w Katowicach oraz Bibliotekę Śląską.
Słuchaj podcastu NowyMarketing