Faster Than: Marcin Lewandowski opowiada czym jest szybkość w najnowszej kampanii marki adidas

Czy wiesz, że tylko 19% biegaczy uważa, że biega szybko? Trenując zapominamy, że szybkość to indywidualne uczucie, w którym nie zawsze chodzi o pobijanie światowych rekordów. Już po raz drugi w tym roku, adidas zaprasza do refleksji nad stereotypami dotyczącymi sportu.
O autorze
2 min czytania 2020-02-27

W najnowszej kampanii biegowej o nazwie Faster Than_, marka zachęca do zmiany znaczenia pojęcia szybkości. 

Sztuka biegania nie polega już na byciu najszybszym. „Why We Run” to badanie przeprowadzone przez adidas, które udowadnia, że dzisiejsi biegacze są bardziej skoncentrowani na innych korzyściach, jakie przynosi bieganie, niż tylko dążenie do osiągania lepszych wyników. 6000 biegaczy z sześciu różnych dużych miast, odpowiedziało na pytania dotyczące powodów dla których biegają. Dla wielu z nich sport polega na osobistym samodoskonaleniu.

Faster Than the Noise – 60% badanych zgodziło się, że regularny trening daje niesamowite korzyści zdrowotne. 47% z nich uważa, że bieganie pozwala wyłączyć stresujące myśli w głowie i zrelaksować się podczas długiego wybiegania. To czas rozmyślań, moment na odłożenie telefonu i ucieczkę od social media.

Faster Than Excuses – 18% badanych czuje się bardziej zainspirowanym, a 32% przyznaje, że po biegu czuje się bardziej pewnym siebie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Faster Than Alone – zaskakujące są także społeczne aspekty uprawiania tego sportu, 34% badanych przyznaje, że nawiązała nowe znajomości podczas biegania, a aż 20% spotkała swojego nowego partnera.

Faster Than Expected – pozytywne działanie biegania to także znane w środowisku „runner’s high”, które według 34% motywuje do realizacji zadań odłożonych na później i wpływa na powstawanie świetnych pomysłów (30%). 17% badanych przyznaje, że dało im również odwagę do zaproszenia kogoś na randkę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W nawiązaniu do idei kampanii, adidas zaprosił do współpracy biegaczy, którzy swoją historią mogą inspirować innych. Osi Ugonoh, biegająca dla przyjemności i zdrowotności oraz Marcin Lewandowski, brązowy medalista mistrzostw świata na dystansie 1500m, który udowadnia, że nawet dla najszybszych, „szybkość” to uczucie indywidualne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach kampanii, adidas opracował szereg nowych butów, które pomogą biegaczom osiągać ich cele biegowe. Od nowej, lekkiej konstrukcji SL20, z najnowocześniejszą podeszwą środkową Lightstrike, która wspiera śródstopie i zapewnia komfort na najwyższym poziomie, po kultowy Ultraboost 20, który zapewnia maksymalny zwrot energii na każdym kroku.

– Szybkość dla mnie to przekraczanie swoich własnych granic i możliwości, ale w bieganiu w ogóle nie o to chodzi. Nigdy nie będziesz szybki, jeśli po prostu nie wyjdziesz i nie zaczniesz biegać. Ja wiem, że to boli, mnie też to bolało, ale w końcu przyjdą efekty i nie trzeba będzie na nie długo czekać. W końcu bieganie amatorskie zacznie być przyjemne i może się stać najlepszą częścią Twojego dnia. Chciałbym zachęcić jeszcze więcej osób do biegania, do poszukiwania swojego własnego celu i motywacji. Skupcie się na pozytywnych aspektach uprawiania sportu, a z czasem nie będziecie mogli wyobrazić sobie bez niego życia – powiedział Marcin Lewandowski.