Badania pokazują, że w ciągu ostatnich czterech lat liczba osób w wieku 13 lat i młodszych, które decydują się na samobójstwo, wzrosła ponad dwukrotnie. Jednocześnie, tylko w 2024 r. odsetek czarnoskórej młodzieży korzystającej z usług Kids Help Phone (KHP), inicjatywy w ramach akcji Feel Out Loud, był prawie dwukrotnie wyższy niż odsetek ludności Kanady – a odsetek młodzieży rdzennej dwukrotnie wyższy.
Akcja Feel Out Loud ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat kondycji psychicznej młodych ludzi w Kanadzie. Kampania redefiniuje przy tym pojęcie „pomocy” – już nie jako interwencji kryzysowej, ale jako codziennego wsparcia emocjonalnego. Jej kierunek został wypracowany na podstawie realnych głosów młodych Kanadyjczyków.
Zobacz również
Jednocześnie, jej twórcy chcą pozyskać 300 milionów dolarów na rozwój nowoczesnych usług w zakresie zdrowia psychicznego dla młodzieży w całej Kanadzie.
Czy fundacja „Dzieci Są z Nami” oswaja sharenting? [OPINIE]
– Kolejny rozdział Feel Out Loud podważa przekonanie, że Kids Help Phone służy wyłącznie do rozwiązywania poważnych problemów. Dla wielu młodych ludzi słowo „pomoc” może wydawać się przytłaczające, onieśmielające, a nawet nieosiągalne, zwłaszcza gdy z trudem ogarniają wszystko, co dzieje się wokół nich. Rozwijający się ruch Feel Out Loud odzwierciedla złożoną rzeczywistość, z jaką zmaga się dziś młodzież – ekospokój, stres ekonomiczny, znęcanie się, relacje i wiele innych. Na nowo definiuje znaczenie pomocy, uchwycając pełne spektrum emocji, których doświadczają młodzi ludzie, w tym te, które wydają się niezręczne, zagmatwane lub trudne do wyrażenia. Opiera się na tym, jak młodzi ludzie opisują pomoc i dlaczego jest ważna – mówi Katherine Hay, prezes i współdyrektor generalna Kids Help Phone.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorzy akcji przyznają, że liczba zgłoszeń dotyczących wykorzystywania seksualnego wzrosła o 28% w ciągu roku. Kontakt z Kids Help Phone był jednocześnie dla wielu młodych osób pierwszą próbą podzielenia się traumą. Inne dane pochodzące z badania realizowanego przy okazji kampanii pokazują, że niemal połowa (49%) respondentów bez kontaktu z KHP po prostu przemilczałoby problem, licząc, że „samo przejdzie”.
Zdjęcia: Kids Help Phone