Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

Feel Out Loud i Kids Help Phone: młodzi Kanadyjczycy uczą się prosić o wsparcie

Feel Out Loud i Kids Help Phone: młodzi Kanadyjczycy uczą się prosić o wsparcie
Rośnie liczba młodych Kanadyjczyków szukających wsparcia psychicznego – tylko w ostatnich latach Kids Help Phone odnotowało ponad 22 mln interakcji. Nowy etap kampanii Feel Out Loud ma ukazać pomoc jako codzienny akt troski, nie tylko reakcję na kryzys.
O autorze
1 min czytania 2025-08-04

Badania pokazują, że w ciągu ostatnich czterech lat liczba osób w wieku 13 lat i młodszych, które decydują się na samobójstwo, wzrosła ponad dwukrotnie. Jednocześnie, tylko w 2024 r. odsetek czarnoskórej młodzieży korzystającej z usług Kids Help Phone (KHP), inicjatywy w ramach akcji Feel Out Loud, był prawie dwukrotnie wyższy niż odsetek ludności Kanady – a odsetek młodzieży rdzennej dwukrotnie wyższy.

Akcja Feel Out Loud ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat kondycji psychicznej młodych ludzi w Kanadzie. Kampania redefiniuje przy tym pojęcie „pomocy” – już nie jako interwencji kryzysowej, ale jako codziennego wsparcia emocjonalnego. Jej kierunek został wypracowany na podstawie realnych głosów młodych Kanadyjczyków.

Jednocześnie, jej twórcy chcą pozyskać 300 milionów dolarów na rozwój nowoczesnych usług w zakresie zdrowia psychicznego dla młodzieży w całej Kanadzie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Kolejny rozdział Feel Out Loud podważa przekonanie, że Kids Help Phone służy wyłącznie do rozwiązywania poważnych problemów. Dla wielu młodych ludzi słowo „pomoc” może wydawać się przytłaczające, onieśmielające, a nawet nieosiągalne, zwłaszcza gdy z trudem ogarniają wszystko, co dzieje się wokół nich. Rozwijający się ruch Feel Out Loud odzwierciedla złożoną rzeczywistość, z jaką zmaga się dziś młodzież – ekospokój, stres ekonomiczny, znęcanie się, relacje i wiele innych. Na nowo definiuje znaczenie pomocy, uchwycając pełne spektrum emocji, których doświadczają młodzi ludzie, w tym te, które wydają się niezręczne, zagmatwane lub trudne do wyrażenia. Opiera się na tym, jak młodzi ludzie opisują pomoc i dlaczego jest ważna – mówi Katherine Hay, prezes i współdyrektor generalna Kids Help Phone.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Organizatorzy akcji przyznają, że liczba zgłoszeń dotyczących wykorzystywania seksualnego wzrosła o 28% w ciągu roku. Kontakt z Kids Help Phone był jednocześnie dla wielu młodych osób pierwszą próbą podzielenia się traumą. Inne dane pochodzące z badania realizowanego przy okazji kampanii pokazują, że niemal połowa (49%) respondentów bez kontaktu z KHP po prostu przemilczałoby problem, licząc, że „samo przejdzie”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: Kids Help Phone

PS „No Lonely Lunches”: akcja przeciwko samotności i problemom społecznym w szkołach