Fenomem wraz z PHD Media Direction odpowiadają za implementację rebrandingu Wizz Air

Nowa komunikacja Wizz Air „Witaj w świecie nowych możliwości“ (Welcome to the World of Opportunity) rozpoczęła się 19 maja br. od wprowadzenia nowej identyfikacji wizualnej marki i szerokozasięgowej, jednodniowej kampanii w Internecie z wielką promocją dla Klientów „drugi bilet gratis“.
O autorze
3 min czytania 2015-06-26

„11 lat temu Wizz Air odbył pierwszy lot z lotniska w Katowicach. Polska od samego początku była kluczowym rynkiem, na którym ten węgierski przewoźnik odniósł niesamowity sukces. 7 lat później, we współpracy z PHD Media Direction, założyliśmy Wizz Airowi fanpage, organizując pierwszy plebiscyt WIZZ Ambassadors. Nasza przygoda z Wizz Air rozpoczęła się od nominacji za najlepszy projekt lojalnościowy Mixx Awards 2011. 4 lata później sprzedaliśmy w ciągu 6 miesięcy ponad 200.000 biletów poprzez Facebooka i odebraliśmy Mixx Awards 2014 za najlepszą kampanię w kategorii „odzew bezpośredni“. Zostaliśmy globalną agencją kreatywną obsługującą tego europejskiego giganta lotniczego, pozostawiając w tyle międzynarodowe agencje sieciowe z całego regionu CEE. Te lata tak cennego doświadczenia pozwoliły nam zdobyć zaufanie, dzięki któremu przeprowadziliśmy ten jeden z największych projektów w historii naszej agencji – gigantyczny rebranding najdynamiczniej rozwijającej się marki lotniczej w naszej części Europy“. – mówi Adrian Pietraszkiewicz, dyrektor kreatywny Fenomem.

Po 11 latach bez zmian w pozycjonowaniu i identyfikacji marki – Wizz Air podjął decyzję o potrzebie nowej koncepcji na brand. Wraz ze zmianą trendów i oczekiwań klientów marka potrzebowała uzyskać nowy sznyt, który by wyrażał, że Wizz Air pozwala zmienić życie – umożliwia odkrywanie i poznawanie nowych doświadczeń i doznań, nie tylko miejsc.

Fenomem – polska agencja obsługująca Wizz Aira globalnie od strony kreatywnej, jak i w realizacji kampanii w Internecie – w tandemie z domem mediowym PHD Media Direction odpowiada za implementację rebrandingu marki na 15 rynkach (Polska, Szwecja, Norwegia, Bułgaria, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Wielka Brytania, Włochy, Węgry, Rumunia). Nowy brandbook został stworzony przez brytyjską agencję brandingową Future Brands m.in. w oparciu o bazę insightów opracowanych i dostarczonych przez Fenomem.

Nowa komunikacja Wizz Air „Witaj w świecie nowych możliwości“ (Welcome to the World of Opportunity) rozpoczęła się 19 maja br. od wprowadzenia nowej identyfikacji wizualnej marki i szerokozasięgowej, jednodniowej kampanii w Internecie z wielką promocją dla Klientów „drugi bilet gratis“.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii online zrealizowane zostały emisje formatów display dla 15 rynków (Polska, Szwecja, Norwegia, Bułgaria, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Wielka Brytania, Włochy, Węgry, Rumunia), na które zespół Fenomem przygotował setki kreacji i wersji copy. W tych samych krajach przeprowadzony został także mailing Google (GSP). Ponadto na 6 rynkach (Polska, Włochy, Węgry, Norwegia, Szwecja, Wielka Brytania) po raz pierwszy w historii Wizz Air w kampanii wykorzystany został również Twitter.

Kontynuując komunikację w Internecie, w kolejnym etapie włączona została kampania telewizyjna w Polsce – najpierw z wykorzystaniem wizerunkowego spotu 30” a następnie z komunikatami 20- i 10-sekundowymi komunikującymi benefity i promocyjne kierunki. Kampania jest emitowana we wszystkich stacjach wielkiej czwórki uzupełnionych szerokim wyborem zasięgowych i najlepiej dopasowanych kanałów tematycznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

30-sekundowy spot był opublikowany także na fanpage’u Wizz Air – „Welcome to the World of Opportunity”:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Równolegle na 6 rynkach – w Polsce, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie zrealizowana została kampania outdoorowa. Komunikacja z wykorzystaniem miksu wizerunkowych nośników miała miejsce w największych miastach, w wybranych lokalizacjach przy głównych węzłach komunikacyjnych, centrach handlowych, miejscach największego natężenia ruchu pieszego oraz oczywiście na dojazdach do lotnisk.

W 6 z krajów wybranych do kampanii rebrandingowej (Polska, Węgry, Macedonia, Rumunia, Bośnia i Hercegowina, Włochy) trwała również spotowa kampania radiowa (spoty powstawały lokalnie), a w 3 z nich (Polska, Bułgaria, Litwa) zorganizowane zostały dodatkowo aktywacje konkursowe.

Pierwszy etap kampanii trwa łącznie ok. 6 tygodni (od 19 maja do końca czerwca br).

„Wyzwanie było niesamowite. Rebranding został przeprowadzony jednocześnie na 15 rynkach. Zmiana sposobu komunikacji marki była diametralna – wyzwanie ogromne. Sama liczba mutacji kreacji szła w setki! Spot telewizyjny, spoty radiowe w kilku krajach, OOH, kampania online, szeroko-zakrojona jednodniowa akcja promocyjna – to tylko niektóre elementy, których tworzeniem zajęliśmy się z powodzeniem.“ – powiedział Marek Nalikowski, account manager w Fenomem.

„To największa kampania Wizz Air w historii. Najistotniejszym elementem briefu  dla nas był fakt, że obok aspektu wizerunkowego kampania miała postawione ambitne cele sprzedażowe. Szczególne znaczenie miało zatem planowanie strategiczne i optymalizacja użycia mediów wizerunkowych i efektywnościowych. Oczywiście duży nacisk położyliśmy na wysokokonwertujące formaty digital z naszej globalnej platformy zakupowej Accuen, należącej do Omnicom Media Group.” – mówi Michał Więcławski, group account director w PHD Media Direction.

Kreacje i copy w dalszej komunikacji marki oparte będą na autorskiej metodolgii matryc kreatywnych Fenomem, która zakłada ciągłe dążenie do wyboru najbardziej angażujących kreacji, opierających się o User Generated Content. Dzięki temu brand ma opowiadać TYLKO prawdziwe historie, które udowadniają, że jeden bilet może zmienić wszystko. To właśnie zmiana oraz świat nowych możliwości są podstawą komunikacyjną nowej marki. Wizz Air pomaga ludziom dokonać tej zmiany i odkryć w życiu coś niezwykłego. Content pozyskiwany od użytkowników m.in. w konkursie fotograficznym przeprowadzonym wiosną br., w którym Klienci opisywali także swoje niesamowite przeżycia, doświadczenia i doznania podczas podróży z Wizz Air, stał się inspiracją i będzie w dalszych częściach kampanii podstawą do kreacji na wszystkich poziomach komunikacji i w każdym z kanałów mediowych.