Nowe opakowanie Ferrero Rocher 200g
Aby stworzyć nowe opakowanie, zespół B&R w Ferrero przeprowadził badania i testy ponad 29 różnych żywic plastikowych we współpracy z wiodącym ekspertem ds. materiałów – Milliken. Rezultatem jest nowe opakowanie, dzięki któremu stopniowo będzie zmniejszane zużycie plastiku i jego wpływu na środowisko, przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości opakowania.
Nowe opakowanie Ferrero Rocher 200 g. jest wykonane z polipropylenu (PP), który globalnie daje większe możliwości recyklingu oraz zmniejsza zużycie plastiku, a co za tym idzie negatywnego wpływu na klimat. Dla przykładu, nowe opakowanie Ferrero Rocher 200 g. zawiera o 40% mniej plastiku względem wcześniejszego opakowania. Szacuje się, że po zakończeniu procesu wdrażania nowych opakowań w całej gamie produktów Ferrero Rocher, ilość zużytego plastiku zmniejszy się o 10.000 ton.
Zobacz również
Jesteśmy dumni, że możemy postawić ten ważny krok na naszej drodze ku realizacji zobowiązania Ferrero dotyczącego wprowadzenia do 2025 roku 100% opakowań nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Od prawie 40 lat Ferrero Rocher towarzyszy naszym konsumentom w świętowaniu ich złotych chwil w życiu. Dzisiaj, nasze nowe, ekologicznie zaprojektowane opakowanie czyni te momenty jeszcze bardziej cennymi. Teraz nasi konsumenci mogą delektować się Ferrero Rocher ze swoimi bliskimi, mając jednocześnie pewność, że robimy co w naszej mocy, aby zmniejszyć wpływ naszych opakowań na środowisko – powiedział Jerome Gray, prezes Global Marketing Premium Chocolate w Grupie Ferrero.
Fabio Mora, globalny dyrektor ds. Opakowań w Grupie Ferrero, dodał:
Eko-projektowane opakowanie Ferrero Rocher jest wyraźnym przykładem naszego zaangażowania w zwiększanie cyrkularności opakowań. Projektowanie opakowań jest złożonym zagadnieniem, i dlatego też łączymy nasze siły z rządami, producentami, dostawcami, organizacjami pozarządowymi, firmami zarządzającymi utylizacją odpadów i innymi zainteresowanymi organizacjami. W tym przypadku współpracowaliśmy z firmą Milliken, która zaproponowała innowacyjne rozwiązania i dzięki zastosowaniu w opakowaniu Ferrero Rocher nowego materiału polipropylenowego stało się możliwe ograniczenie wpływu marki na środowisko.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na spodzie nowego opakowania znajduje się kod QR, dzięki któremu można sprawdzić szczegółowe informacje na temat recyklingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Odświeżona identyfikacja wizualna
Wraz z wprowadzeniem w Polsce do sprzedaży pralin w nowym nadającym się do recyklingu opakowaniu, marka wprowadza również nową identyfikację wizualną. Odświeżone logo zostało wzbogacone o dwa złote okręgi przypominające kształt praliny, które umożliwiają integrację z asortymentem marki, a dodatkowym elementem jest lekko odświeżona czcionka. Nowe logo zachowało dotychczasową pralinową piramidę jako niezbędną ikonę marki.
Nowy wygląd otrzymała również owijka zastosowana na opakowaniach, która teraz posiada ozdobny wzór w romby, charakteryzujący się kontrastem między elementami matowymi i błyszczącymi, co podkreśla elegancję i wyjątkowość marki.
Logo oraz szlachetny wzór w romby zostały również wprowadzone w opakowaniach tabliczek czekolad Ferrero Rocher.