Ferrero prezentuje odświeżone logo i wprowadza opakowania nadające się do recyklingu

Od września Ferrero wprowadza do sprzedaży nadające się do recyklingu opakowanie Ferrero Rocher 200g, które zawiera 40% mniej plastiku. Wraz z nowym opakowaniem marka wprowadza również nową identyfikację wizualną.
O autorze
2 min czytania 2022-09-01

Nowe opakowanie Ferrero Rocher 200g

Aby stworzyć nowe opakowanie, zespół B&R w Ferrero przeprowadził badania i testy ponad 29 różnych żywic plastikowych we współpracy z wiodącym ekspertem ds. materiałów – Milliken. Rezultatem jest nowe opakowanie, dzięki któremu stopniowo będzie zmniejszane zużycie plastiku i jego wpływu na środowisko, przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości opakowania.

Nowe opakowanie Ferrero Rocher 200 g. jest wykonane z polipropylenu (PP), który globalnie daje większe możliwości recyklingu oraz zmniejsza zużycie plastiku, a co za tym idzie negatywnego wpływu na klimat. Dla przykładu, nowe opakowanie Ferrero Rocher 200 g. zawiera o 40% mniej plastiku względem wcześniejszego opakowania. Szacuje się, że po zakończeniu procesu wdrażania nowych opakowań w całej gamie produktów Ferrero Rocher, ilość zużytego plastiku zmniejszy się o 10.000 ton.

Jesteśmy dumni, że możemy postawić ten ważny krok na naszej drodze ku realizacji zobowiązania Ferrero dotyczącego wprowadzenia do 2025 roku 100% opakowań nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Od prawie 40 lat Ferrero Rocher towarzyszy naszym konsumentom w świętowaniu ich złotych chwil w życiu. Dzisiaj, nasze nowe, ekologicznie zaprojektowane opakowanie czyni te momenty jeszcze bardziej cennymi. Teraz nasi konsumenci mogą delektować się Ferrero Rocher ze swoimi bliskimi, mając jednocześnie pewność, że robimy co w naszej mocy, aby zmniejszyć wpływ naszych opakowań na środowisko  – powiedział Jerome Gray, prezes Global Marketing Premium Chocolate w Grupie Ferrero.

Fabio Mora, globalny dyrektor ds. Opakowań w Grupie Ferrero, dodał:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Eko-projektowane opakowanie Ferrero Rocher jest wyraźnym przykładem naszego zaangażowania w zwiększanie cyrkularności opakowań. Projektowanie opakowań jest złożonym zagadnieniem, i dlatego też łączymy nasze siły z rządami, producentami, dostawcami, organizacjami pozarządowymi, firmami zarządzającymi utylizacją odpadów i innymi zainteresowanymi organizacjami. W tym przypadku współpracowaliśmy z firmą Milliken, która zaproponowała innowacyjne rozwiązania i dzięki zastosowaniu w opakowaniu Ferrero Rocher nowego materiału polipropylenowego stało się możliwe ograniczenie wpływu marki na środowisko.

Na spodzie nowego opakowania znajduje się kod QR, dzięki któremu można sprawdzić szczegółowe informacje na temat recyklingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Odświeżona identyfikacja wizualna

Wraz z wprowadzeniem w Polsce do sprzedaży pralin w nowym nadającym się do recyklingu opakowaniu, marka wprowadza również nową identyfikację wizualną. Odświeżone logo zostało wzbogacone o dwa złote okręgi przypominające kształt praliny, które umożliwiają integrację z asortymentem marki, a dodatkowym elementem jest lekko odświeżona czcionka. Nowe logo zachowało dotychczasową pralinową piramidę jako niezbędną ikonę marki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowy wygląd otrzymała również owijka zastosowana na opakowaniach, która teraz posiada ozdobny wzór w romby, charakteryzujący się kontrastem między elementami matowymi i błyszczącymi, co podkreśla elegancję i wyjątkowość marki.

Logo oraz szlachetny wzór w romby zostały również wprowadzone w opakowaniach tabliczek czekolad Ferrero Rocher.