Festiwal Golden Drum powraca do korzeni, czyli do pięknego miasta Portorož w Słowenii, gdzie prawie trzy dekady temu odbyła się jego pierwsza edycja. Tegoroczne wydarzenie oferuje niezwykle bogaty program, w którym znają się zarówno angażujące i prowokujące rozmowy, jak i gala rozdania nagród, podczas której docenione zostaną najważniejsze branżowe osiągnięcia. Między 9 a 10 października 2023 r. każdy znajdzie na festiwalu wiele okazji do przyswojenia nowej wiedzy, nawiązania cennych kontaktów i dobrej zabawy.
Nostalgiczny powrót do źródeł: Na żywo między 9 a 10 października w słoweńskim mieście Portorož. Pełny karnet (Complete Pass) oferuje nieograniczony dostęp do wydarzeń festiwalowych, w tym m.in. udział w Warming up Party, imprezie którą Radio Capris organizuje w dniu 9 października w lokalu News Café Portorož. Taka nieformalna rozgrzewka z pewnością sprawi, że uczestnicy stawią się na festiwalu w dobrym humorze, gotowi do pełnego zanurzenia się w świecie błyskotliwej kreatywności. 10 października rozpoczną się sesje festiwalowe, które będą obfitować w informacje o najnowszych trendach oraz kreatywne analizy. Sesje uświetni grono wyjątkowych prelegentów, specjalizujących się w wielu różnorodnych aspektach branży. Punktem kulminacyjnym festiwalu będzie długo wyczekiwana gala rozdania nagród sponsorowana przez Mastercard, a także towarzysząca jej impreza Golden Star Party, organizowana przez HitRadio Center w Caffe Teater w hotelu Piran. Będzie to świetna okazja do celebrowania kreatywności i nawiązywania kontaktów branżowych w przyjemnej atmosferze.
Zobacz również
Wstępny program jest już dostępny
Na scenie Golden Drum wystąpi Dániel Kabai, dyrektor ds. strategii kreatywnej w Netflix na region EMEA, który opowie uczestnikom festiwalu historie o historiach na podstawie angażujących grafik i filmów, które pomagają użytkownikom Netfliksa odkrywać w serwisie zachwycające treści.
Rob Chalmers, Chief Experience Officer w Dentsu Creative, EMEA, zgłębi temat doświadczeń w świecie zdominowanym przez wykładniczo zachodzące zmiany. Wyjaśni, w jaki sposób nasza obecna sytuacja jest kształtowana przez siły, które konsekwentnie redefiniują dynamikę między jednostkami a markami.
Ashwini Deshpande, współzałożycielka Elephant Design z Indii i jedna z 50 najbardziej wpływowych kobiet w mediach według magazynu Impact, opowie o tym, jak w jej części świata współczesne projekty odzwierciedlają tradycyjne koncepcje, czyli o różnorodności designu w Indiach.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Amy Rodgers, dyrektor ds. treści w WARC Creative w Wielkiej Brytanii, spróbuje odpowiedzieć na pytanie: czy nadal mamy do czynienia z kryzysem kreatywnej efektywności? Amy zaprezentuje zwycięski projekt i pokaże, jakie środki pozwalają wygrać w wyścigu o uwagę konsumentów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Barbara Evans, partner zarządzająca w Mediaplus Group z Niemiec i Eva Bodecker Thunborg, dyrektor generalna Mediaplus Nordic ze Szwecji, zajmą się z kolei ważnym tematem zrównoważonego rozwoju. Podczas sesji zatytułowanej „Zrównoważony rozwój – przekujmy słowa w czyny!” (Sustainability – let’s walk the talk!) zwrócą uwagę na to, jak ważne jest, by także branża reklamowa wykorzystywała wszelkie możliwości w zakresie budowania bezpiecznej przyszłości naszej planety.
W wielkiej debacie na temat sztucznej inteligencji wezmą udział Elav Horwitz, wiceprezes wykonawcza i globalna dyrektor ds. innowacji stosowanych w McCann Worldgroup oraz Catalin Dobre, dyrektor współzarządzająca i kreatywna w McCann Worldgroup Romania oraz regionalna dyrektor kreatywna w McCann CEE.
Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard oraz tegoroczny laureat promującej zmiany społeczne nagrody Szklanego Lwa (Glass Lion for Change) poprowadzi z kolei inspirujące spotkanie panelowe, którego sponsorem jest jego macierzysta firma Mastercard.
Daniela Iebba, dyrektor ds. komunikacji globalnej marki Heineken oraz Mihnea Gheorghiu, dyrektor kreatywna Le Pub Global, przybliżą uczestnikom festiwalu tajemnice kreatywnej magii, dzięki której Heineken został dwukrotnie odznaczony nagrodą „Marka Roku” na minionych edycjach Golden Drum, podczas wykładu zatytułowanego „150 lat i jeszcze dłużej – marketing a życie towarzyskie przyszłości” (150 Years On – Navigating the Future of Socialising).
Termin składania zgłoszeń do konkursu Golden Drum przedłużony do 1 września 2023 r.
Golden Drum przedłuża termin składania zgłoszeń do konkursu do 1 września 2023 roku. Do udziału dopuszczone są wszystkie prace, które zostały wyemitowane, opublikowane lub wdrożone po raz pierwszy między 16 sierpnia 2022 a 21 sierpnia 2023 roku.
W tym roku festiwal wprowadza też zupełnie nową kategorię konkursową – sekcję poświęconą wybitnym osiągnięciom w zakresie kreatywności medialnej Creative Media Excellence Drum. Towarzyszy jej także nowa nagroda dla najlepszej Agencji Mediowej Roku (Media Agency of the Year). Nowością w konkursie jest również kategoria Game Changer przeznaczona dla kampanii, które rewolucjonizują tradycyjne podejścia marketingowe. Jest to jedyna grupa w ramach konkursu głównego, która jest otwarta dla uczestników z całego świata.
Agencje, reklamodawcy, klienci, firmy koncepcyjne/produkcyjne oraz medialne, a także inni twórcy z 42 krajów mogą zgłaszać prace w sześciu różnych sekcjach: One-Channel Drum, czyli sekcji dla kampanii skupionych na jednym kanale komunikacji, Omni-Channel Drum, sekcji dla kampanii wykorzystującej wiele kanałów, Craft Drum, sekcji skupiającej się na wybitnych przykładach realizacji poszczególnych elementów kampanii, Creative Media Excellence Drum, sekcji poświęconej kampaniom medialnym, Creative Business Excellence Drum, sekcji poświęconej rozwiązaniom biznesowym, a także dodatkowej sekcji All Juries dla projektów specjalnych.
Festiwal Golden Drum jest uwzględniany w rankingach WARC Creative.
Więcej informacji o konkursie Golden Drum znajduje się na stronie https://goldendrum.com/competition/groups-and-categories
Zgłoszenia do konkursu Young Drummers trwają do 12 września.
Młodzi twórcy z całego świata, którzy nie ukończyli jeszcze 30 lat ponownie mają okazję sprawdzić swoje umiejętności, biorąc udział w konkursie Young Drummers organizowanym co roku we współpracy ze Słoweńską Izbą Turystyczną.
Tegoroczne zadanie konkursowe polega na stworzeniu najlepszego plakatu pod hasłem „Randka z arcydziełem” (A Date with a Masterpiece). Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 1000 euro oraz darmowy karnet na festiwal Golden Drum.
Więcej informacji o inicjatywie Young Drummers znajduje się tutaj: https://goldendrum.com/young-drummers