Jak zauważa IKEA, kobiety w dalszym ciągu biorą na swoje barki większość codziennych obowiązków, związanych nie tylko ze sprzątaniem domu, ale również z opieką nad dziećmi. Zjawisko nierównego podziału obowiązków stało się zauważalne zwłaszcza w dobie pandemii koronawirusa, kiedy to przedszkola oraz szkoły zostały zamknięte, a społeczeństwo w dużej mierze zaczęło pracować zdalnie.
To właśnie z tym problemem chce walczyć IKEA – z okazji tegorocznego Dnia Kobiet marka stworzyła cyfrową grę karcianą o nazwie FiftyFifty, której celem jest zainspirowanie partnerów, przyjaciół, a także współpracowników do rozmowy na temat równego podziału obowiązków. Uczestnicy gry mają za zadanie odpowiedzieć na różne pytania, takie jak np. „Ile godzin tygodniowo spędzasz na pracach domowych?”, czy też „Jaki jest Twój najgorszy domowy nawyk?”, a następnie zastanowić się, czy w ich domach, miejscach pracy nie występuje nierówny podział obowiązków między kobietami i mężczyznami.
Zobacz również
Grę znaleźć można w InstaStories na profilu brytyjskiego oddziału sieci IKEA na Instagramie. Ambasadorką kampanii jest szwedzka piosenkarka Zara Larsson.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2019 roku amerykański dziennik The New York Times ruszył z kolejną edycją wielokrotnie nagradzanej kampanii pod hasłem „The Truth”. Tym razem poruszono problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Na początku 2019 roku berlińskie władze ogłosiły, że mieszkanki Berlina otrzymają zniżkę w wysokości 21% na bilet do metra, podczas gdy mężczyźni zapłacą normalną kwotę. Takie działanie ma na celu zwrócenie uwagi na wciąż istniejące różnice w wynagrodzeniach obu płci.