Spoty, mierząc się z powierzchownym wizerunkiem Łodzi postindustrialnej i odchodząc od nurtu „propagandy regionów“, opowiadają o tym, że Łódź nie jest doskonała, upadek ery przemysłowej wywarł na niej silne piętno, ale ciśnienie rodzi diamenty.
W warstwie wizualnej podkreślono, że choć łódzka tkanka miejska ma często surowy charakter, to właśnie w tej surowości kryje się wiele niebanalnego piękna. W warstwie tekstowej łodzianie opowiadają o tym jak widzą swoje miasto oraz swoją rolę w nim. Wszyscy bohaterowie spotów TV swoją pracą i postawą pokazują, że to właśnie taka, a nie inna, Łódź zmotywowała ich do robienia rzeczy wartościowych. Są nimi: Michał Bieżyński założyciel Fundacji Urban Forms, Rafał Lejman, projektant i właściciel marki odzieżowej RUSH, Kuba Wandachowicz – członek zespołu Cool Kids of Death i współzałożyciel lokalu DOM oraz Dorota Chochlewicz, absolwentka łódzkiej ASP i założycielka firmy Zaczarowany Ołówek, która rozwija dzieci artystycznie.
Zobacz również
– Uznaliśmy, że jeśli będziemy koloryzować, upiększać i tworzyć zgrabne marketingowe formułki i jeśli nie powiemy o tym mieście prawdy, nikt nie będzie chciał nas słuchać, nikt nie uwierzy, że Łódź się odradza. A przecież się odradza i warto to podkreślić. – mówi Daniel Rakus, senior creative & copywriter K2, autor koncepcji, łodzianin, absolwent UŁ. – W naszej produkcji skupiliśmy się na młodej kreatywnej sile Łodzi, która rozkwita na surowej tkance miejskiej. Dzięki temu przeradza się w niedającą się zignorować energię twórczą. – dodaje Daniel Rakus.
Realizacja jest wynikiem wygranego przez K2 konkursu zorganizowanego przez Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, Departament Prezydenta w Urzędzie Miasta Łodzi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing