Badanie, na podstawie którego wyłonione zostały marki-laureatki, zostało zrealizowane na początku roku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Grupa 3,5 tysiąca respondentów, w oparciu o definicję Superbrand, poddała weryfikacji 3 tysiące marek pogrupowanych w ponad 100 kategoriach. Wyniki zostały następnie skonfrontowane z opinią Rady Marek – stałego 40-osobowego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i badań rynku. O przyznaniu tytułu Superbrands zadecydowały ich połączone głosy.
Marki biznesowe wybrali eksperci branżowi Konfederacji Lewiatan – polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców – oceniając ich działalność w ramach czterech obszarów: jakości produktów lub usług, jakości relacji B2B, innowacyjności oraz działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
Zobacz również
Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „We Are The Champions”.
Laureaci 18. edycji Superbrands Polska
W gronie tegorocznych laureatów znalazły się:
- AMS,
- Apart,
- Biovital,
- Bracia Sadownicy,
- Cisowianka,
- DPD,
- Dolina Noteci,
- Dziennik Gazeta Prawna,
- EMKA,
- Eneris,
- Felix,
- Forbes,
- Gazeta.pl,
- GPD,
- Hala Koszyki,
- Itaka,
- Katrin,
- Kaufland,
- Newsweek,
- Onet,
- PKO Faktoring,
- Plusssz,
- Przysnacki,
- Rio Mare,
- Rossmann,
- RTV EURO AGD,
- T-Mobile,
- Thermomix,
- Tork,
- Wiśniowski,
- Velvet,
- Vizir,
- Volkswagen Financial Services.
Jak co roku, Rada Marek zadecydowała także o przyznaniu Nagrody Honorowej Superbrands, przyznawanej za szczególne zasługi dla promowania marki „Polska” w świecie. Tym razem statuetka trafiła w ręce Igi Światek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Marki, których historie prezentujemy w Albumie Superbrands, w swoich kategoriach nie mają sobie równych: są liderami rynków, stale powiększają przychody, liczbę użytkowników, zasięgi kampanii. Przede wszystkim jednak są to marki dobre dla świata i ludzi. Ustanawiają branżowe standardy, inwestują w pozytywne relacje, szanują zespoły pracownicze, systematycznie redukują negatywny wpływ swojej działalności na środowisko. To świadczy o ich mistrzostwie – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. w Polsce.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko