Firma COMvergence zajmująca się m.in. prowadzeniem badań porównawczych dotyczących nowych przedsiębiorstw, ich wyników oraz rozwoju strategicznego agencji kreatywnych, medialnych i cyfrowych, przedstawiła wyniki Final 2023 Poland New Business Barometer.
Zgodnie z raportem, Starcom i Havas Media uznano za wiodące polskie agencje medialne (na 24 zbadane agencje) z nową wartością biznesową (łącznie z retencjami) na poziomie +75 mln USD i (odpowiednio) +70 mln dolarów. Dobre wyniki Starcom wynikają w szczególności z pozyskania/utrzymania 12 klientów, w tym Allegro czy Totalizatora Sportowego.
Zobacz również
Z kolei Havas Media zachowała takich klientów jak Lidl (po przetargu obejmującym wiele krajów) oraz lokalnie – Deichmann czy PKP Intercity.
Po wyłączeniu retencji, Mindshare prowadzi w rankingu z największą liczbą pozyskanych nowych klientów spośród wszystkich agencji, a drugie miejsce zajmuje niezależna agencja Value Media.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Grupy agencji medialnych
Na poziomie grup agencji medialnych prowadzi Publicis Media. Drugie miejsce zajmuje Havas Media Network, a trzecie – niezależna grupa Mediaplus.
W 2023 r. przesunięcia w pozyskanych i utraconych przez agencje budżetach szacuje się na aż 300 mln dolarów.
Źródło: informacje o przesunięciach pochodzą z branżowych serwisów informacyjnych, a następnie są weryfikowane przez wszystkie badane agencje (łącznie ponad 900 agencji w 48 krajach współpracujących z COMvergence).
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS The WARC Creative 100: Najczęściej nagradzane kampanie, agencje i marki na świecie [RANKING]
Opublikowany został ranking WARC Creative 100, czyli zestawienie najbardziej kreatywnych kampanii, agencji i marek. Sprawdź, kto został wyróżniony.