Firma COMvergence zajmująca się m.in. prowadzeniem badań porównawczych dotyczących nowych przedsiębiorstw, ich wyników oraz rozwoju strategicznego agencji kreatywnych, medialnych i cyfrowych, przedstawiła wyniki Final 2023 Poland New Business Barometer.
Zgodnie z raportem, Starcom i Havas Media uznano za wiodące polskie agencje medialne (na 24 zbadane agencje) z nową wartością biznesową (łącznie z retencjami) na poziomie +75 mln USD i (odpowiednio) +70 mln dolarów. Dobre wyniki Starcom wynikają w szczególności z pozyskania/utrzymania 12 klientów, w tym Allegro czy Totalizatora Sportowego.
Zobacz również
Z kolei Havas Media zachowała takich klientów jak Lidl (po przetargu obejmującym wiele krajów) oraz lokalnie – Deichmann czy PKP Intercity.

Po wyłączeniu retencji, Mindshare prowadzi w rankingu z największą liczbą pozyskanych nowych klientów spośród wszystkich agencji, a drugie miejsce zajmuje niezależna agencja Value Media.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii

Słuchaj podcastu NowyMarketing
Grupy agencji medialnych
Na poziomie grup agencji medialnych prowadzi Publicis Media. Drugie miejsce zajmuje Havas Media Network, a trzecie – niezależna grupa Mediaplus.

W 2023 r. przesunięcia w pozyskanych i utraconych przez agencje budżetach szacuje się na aż 300 mln dolarów.
Źródło: informacje o przesunięciach pochodzą z branżowych serwisów informacyjnych, a następnie są weryfikowane przez wszystkie badane agencje (łącznie ponad 900 agencji w 48 krajach współpracujących z COMvergence).
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS The WARC Creative 100: Najczęściej nagradzane kampanie, agencje i marki na świecie [RANKING]
Opublikowany został ranking WARC Creative 100, czyli zestawienie najbardziej kreatywnych kampanii, agencji i marek. Sprawdź, kto został wyróżniony.