Grand Prix i I nagrodę w kategorii Branded Stories (film reklamowy) otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film „Ja” zrealizowany dla marki Tyskie. Kreatywny duet aktorki-choreografki i kompozytora-aktora zredefiniował popularny slogan marki „Przejdźmy na Ty”, co utorowało im drogę do sukcesu.
W kategorii Branded Stories przyznano dwa wyróżnienia. Pierwsze z nich trafiło do: Michała Kidawy, za niezwykle udaną wizualną egzekucję oraz przyciągającą uwagę historię stworzoną dla marki Durex w filmie – „Seks jak z obrazka”. Drugie wyróżnienie zostało przyznane Pawłowi “Dyziowi” Włazewiczowi, twórcy spotu „Dostajemy” zrealizowanego dla marki DPD. Jury doceniło precyzyjne wykreowanie świata i oryginalne podejście do briefu.
Zobacz również
W kategorii Music Stories I nagroda trafiła w ręce duetu: Michała Włodarczyka i Łukasza Rucińskiego za teledysk „Transparent” zrealizowany do utwory „Ojciec i syn” Skubasa. Twórcy zabrali głos w ważnym społecznie temacie. 6-minutowy klip, będący rozbudowaną historią, zachwycił jury dopracowanym konceptem reżyserskim i przemyślanym castingiem (w rolach głównych zobaczymy Łukasza Simlata oraz Konrada Szymańskiego). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała także Terézia Halamová, pochodząca ze Słowacji. Jej teledysk do utworu “Move Honey” autorstwa duetu SMOLIK / KEV FOX to hipnotyzująca historia trudności dorastania.
Debiutująca w tym roku kategoria Instagram Stories składała się na dwie podkategorie: reklamową i teledyskową. W pierwszej z nich nagrodzono Katarzynę Jarecką i Jakuba Skitka. Otrzymali oni pierwszą nagrodę za film „Ciasny kadr” zrealizowany dla marki Durex, w którym we wzorowy sposób wykorzystują pionowy format reklamy. I nagrodę w kategorii Instagram Stories w podkategorii: teledysk otrzymał Karol Wójcik, który w klipie do piosenki „Że jestem” Natalii Przybysz, opowiada o ciałopozytywności wykorzystując technikę fotogrametrii. Oba filmy wyznaczają nowe trendy w wertykalnym opowiadaniu historii.
Nagroda specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i autor zdjęć powędrowała do pochodzących z Ukrainy reżyserki – Olgi Chernykh i autorki zdjęć – Jane Bondarenko (film „Express your taste” Coca-Cola). Nagroda dla najlepszego autora zdjęć, wręczana przez Panavision, trafiła w ręce Patryka Majchrzaka, który zrealizował zdjęcia do teledysku “Czyściciele” dla zespołu KROKI do utworu „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– 7 edycja była wyjątkowa pod wieloma względami – nie tylko otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń, w tym zagranicznych ale przede wszystkim powstałe filmy prezentowały bardzo wysoki i wyrównany poziom. Uczestnicy konkursu poruszyli ważne tematy i przedstawiali zaangażowane społecznie scenariusze, co pozwoliło nam także zobaczyć, jakie sprawy są dla nich ważne – powiedział Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films oraz pomysłodawca konkursu Papaya Young Directors.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 1500 scenariuszy z całego świata, z których wyłoniono aż 22 zwycięskie pomysły. Twórcy nie tylko zmagali się ograniczonym budżetem, ale także trudnościami produkcyjnymi spowodowanymi ograniczeniami związanymi z pandemią Covid-19.
Papaya Young Directors to konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W siódmej edycji konkursu twórcy tworzyli eksplikacje reżyserskie dla marek: Allegro, Coca-Cola, Decathlon, Durex, PZU, DPD, Tyskie, Rossmann i Kayax. Partnerem kategorii Instagram Stories jest Facebook. Finał 7. edycji Papaya Young Directors pierwszy raz w historii inicjatywy streamowany był na platformie Player.pl, a także w 13 prestiżowych lokalizacjach w całej Polsce.
Start kolejnej, 8. edycji konkursu planowany jest na początek 2021 roku.