W tegorocznej 24. edycji konkursu zadaniem trzyosobowych zespołów z 58. krajów było wcielenie się w rolę Dyrektora Marketingu marki La Roche Posay na świat i zrekrutowanie nowego pokolenia konsumentów w wieku 15-25 lat.
Zespół „Fantasme” kierowany przez prof. dr hab. Piotra Płoszajskiego ze Szkoły Głównej Handlowej, w którego skład weszły Tine Schlaak, Franziska Sarrazin oraz Angelika Kim zaproponował koncept Digitologist, któremu jury przyznało najwięcej punktów.
Zobacz również
Brandstorm to niepowtarzalna okazja, aby udowodnić swoje umiejętności, poszerzyć horyzonty i zmierzyć się z samym sobą. Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na Uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy prawdziwych projektach. I wreszcie, Brandstorm może być prawdziwym wydarzeniem w życiu studenta. Wszyscy znajomi i cenne kontakty, które zyskałyśmy po drodze dają nam nie tylko dobre wspomnienia, ale również ogromne możliwości zatrudnienia. Nie zapominajmy także o nagrodzie – podróży, którą będziemy miały przyjemność spędzić razem! – mówi Angelika Kim, laureatka konkursu Brandstorm 2016.
Zaprezentowana przez studentki SGH aplikacja pozwala na skanowanie skóry w 3D, a także udziela porad dermatologicznych on-line i podaje spersonalizowaną rekomendację produktu. Zaproponowana idea wprowadzenia dermatologa do sfery digital adresuje powszechne wśród młodych konsumentów kojarzenie wizyty u dermatologa z byciem chorym. Drużyna z Polski wykazała się doskonałym zrozumieniem wartości marki, konsumenta oraz umiejętnością silnej analizy skuteczności strategii biznesowej.
Projekty oceniało jury składające się z globalnych liderów L’Oréal, m.in. Nicolas Hieronimus, prezes Selective Divisions (Luxury, Active Cosmetics, Professional Products, The Body Shop) i Lubomira Rochet, Chief Digital Officer. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno zespoły z Chile oraz Singapuru. Zespoły, które znalazły się na podium otrzymały: 2500 euro za trzecie miejsce, 5000 euro za drugie miejsce, 10 000 euro za zwycięski projekt. Nagrody pieniężne, każdy z zespołów może przeznaczyć na wymarzony wyjazd.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W tym konkursie zwyciężają drużyny ze szkół, które dobrze uczą wiedzy o biznesie. Od siedmiu lat realizujemy w SGH, w kooperacji z L’Oréal, unikalny przedmiot prowadzony prawie w całości przez specjalistów z tej firmy. Studenci, przez cały semestr, na przykładzie konkretnego produktu L’Oréal i w oparciu o realne dane, z pomocą ekspertów i coachów budują dla niego – w konkurencyjnych grupach – kompletną strategię marketingową i sprzedażową. Od lat międzynarodowi uczestnicy tego przedmiotu określają go, jako jedno z najbardziej znaczących doświadczeń edukacyjnych, w jakich brali udział – mówi prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania, Szkoła Główna Handlowa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Brandstorm to międzynarodowy konkurs biznesowy dla studentów, a jednocześnie jedna z pionierskich inicjatyw L’Oréal. Konkurs organizowany jest na świecie od 1992 roku i w tym czasie uczestniczyło w nim już ponad 80 000 studentów. Przez te lata konkurs ewoluował od inicjatywy marketingowej do biznesowej, poruszającej tematykę rozwoju produktu, travel retail, a także digital. W Polsce projekt realizowany jest od blisko 10 lat i co roku gromadzi setki uczestników z różnych uczelni w całym kraju. W tegorocznej edycji konkursu udział wzięły setki studentów z czołowych uczelni, a w tym: Szkoła Główna Handlowa, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Akademia Koźmińskiego, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Gdański czy Uniwersytet Warszawski.
Wygrana w konkursie to dla studentów nie tylko ogromny prestiż, ale również szansa na rozpoczęcie kariery w strukturach naszej firmy – każdego roku te młode osoby są rekrutowane do zespołów L’Oréal na całym świecie. Również znaczna część naszej kadry menedżerskiej, a także liderzy organizacji brali udział w konkursie w przeszłości. To pokazuje, że Brandstorm jest bardzo skutecznym narzędziem budowania marki L’Oréal jako pracodawcy z wyboru. Dzięki tej inicjatywie firma L’Oréal od lat rozwija współpracę z uczelniami wyższymi na całym świecie – mówi Katarzyna Jaszczak, Employer Branding Manager w L’Oréal Polska.
Konkurs jest w chwili obecnej jednym z najbardziej rozpoznawalnych programów HR na rynku – w 2015 roku został doceniony we Francji nagrodą Human Capital Trophy, jako najbardziej innowacyjna inicjatywa rekrutacyjna roku.