TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Finanse młodych w czasach niepewności”: Na co młodzi ludzie wydają pieniądze [RAPORT]

„Finanse młodych w czasach niepewności”: Na co młodzi ludzie wydają pieniądze [RAPORT]
Podczas gdy osoby ze starszych grup wiekowych wydają więcej pieniędzy na cele związane ze zdrowiem, młodzi chętniej inwestują w rozrywkę i czas wolny. Mężczyźni często przeznaczają środki finansowe na hobby i elektronikę, z kolei kobiety chętniej wybierają ubrania i kosmetyki – wynika z badania Autopay „Finanse młodych w czasach niepewności”.
O autorze
1 min czytania 2024-09-27

Młodzi Polacy i Polki najchętniej przeznaczają wolne środki pieniężne na jedzenie poza domem (36 proc.), ubrania i kosmetyki (36 proc.) oraz podróże (30 proc.). Prawie co trzeci badany wydaje pieniądze również na szeroko pojętą rozrywkę, w tym na bilety do kina, teatru czy na koncerty (28 proc.).

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni chętnie inwestują w podróże, jednak kobiety znacznie częściej przeznaczają pieniądze na ubrania i kosmetyki (41 proc.), podczas gdy mężczyźni chętniej wybierają hobby (21 proc.) i elektronikę (20 proc.).

Dla osób starszych priorytetem staje się zdrowie (33 proc.), podczas gdy młodzi Polacy i Polki bardziej cenią sobie miłe i produktywne spędzanie czasu wolnego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pojęcie work-life balance urosło w ostatnich latach do rangi buzzwordu. Równowaga między życiem zawodowym i prywatnym, oddzielenie od siebie tych dwóch sfer są szczególnie istotne dla młodszych osób, zwłaszcza przedstawicieli Gen Z i Millenialsów, którzy wkroczyli na rynek pracy na przestrzeni ostatniej dekady. Coraz więcej mówi się również o zdrowiu psychicznym czy konieczności posiadania hobby niezwiązanego z pracą. Młodzi Polacy i Polki są świadomi konsekwencji niedbania o prywatną sferę życia i chętnie przeznaczają pieniądze na różne formy rozrywki, by móc się odprężyć po pracy i czerpać z życia jak najwięcej – mówi Nina Wadowska, PR Managerka z Autopay.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Priorytetem dla wszystkich wyróżnionych w badaniu grup, zarówno dla kobiet, mężczyzn, jak i osób młodych oraz starszych, są podróże. Co trzecia badana osoba przeznacza wolne środki finansowe na ten cel.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: Badanie Finanse młodych w czasach niepewności Autopay, Freepik