„Finanse młodych w czasach niepewności”: Na co młodzi ludzie wydają pieniądze [RAPORT]

„Finanse młodych w czasach niepewności”: Na co młodzi ludzie wydają pieniądze [RAPORT]
Podczas gdy osoby ze starszych grup wiekowych wydają więcej pieniędzy na cele związane ze zdrowiem, młodzi chętniej inwestują w rozrywkę i czas wolny. Mężczyźni często przeznaczają środki finansowe na hobby i elektronikę, z kolei kobiety chętniej wybierają ubrania i kosmetyki – wynika z badania Autopay „Finanse młodych w czasach niepewności”.
O autorze
1 min czytania 2024-09-27

Młodzi Polacy i Polki najchętniej przeznaczają wolne środki pieniężne na jedzenie poza domem (36 proc.), ubrania i kosmetyki (36 proc.) oraz podróże (30 proc.). Prawie co trzeci badany wydaje pieniądze również na szeroko pojętą rozrywkę, w tym na bilety do kina, teatru czy na koncerty (28 proc.).

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni chętnie inwestują w podróże, jednak kobiety znacznie częściej przeznaczają pieniądze na ubrania i kosmetyki (41 proc.), podczas gdy mężczyźni chętniej wybierają hobby (21 proc.) i elektronikę (20 proc.).

Dla osób starszych priorytetem staje się zdrowie (33 proc.), podczas gdy młodzi Polacy i Polki bardziej cenią sobie miłe i produktywne spędzanie czasu wolnego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pojęcie work-life balance urosło w ostatnich latach do rangi buzzwordu. Równowaga między życiem zawodowym i prywatnym, oddzielenie od siebie tych dwóch sfer są szczególnie istotne dla młodszych osób, zwłaszcza przedstawicieli Gen Z i Millenialsów, którzy wkroczyli na rynek pracy na przestrzeni ostatniej dekady. Coraz więcej mówi się również o zdrowiu psychicznym czy konieczności posiadania hobby niezwiązanego z pracą. Młodzi Polacy i Polki są świadomi konsekwencji niedbania o prywatną sferę życia i chętnie przeznaczają pieniądze na różne formy rozrywki, by móc się odprężyć po pracy i czerpać z życia jak najwięcej – mówi Nina Wadowska, PR Managerka z Autopay.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Priorytetem dla wszystkich wyróżnionych w badaniu grup, zarówno dla kobiet, mężczyzn, jak i osób młodych oraz starszych, są podróże. Co trzecia badana osoba przeznacza wolne środki finansowe na ten cel.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: Badanie Finanse młodych w czasach niepewności Autopay, Freepik