Młodzi Polacy i Polki najchętniej przeznaczają wolne środki pieniężne na jedzenie poza domem (36 proc.), ubrania i kosmetyki (36 proc.) oraz podróże (30 proc.). Prawie co trzeci badany wydaje pieniądze również na szeroko pojętą rozrywkę, w tym na bilety do kina, teatru czy na koncerty (28 proc.).
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni chętnie inwestują w podróże, jednak kobiety znacznie częściej przeznaczają pieniądze na ubrania i kosmetyki (41 proc.), podczas gdy mężczyźni chętniej wybierają hobby (21 proc.) i elektronikę (20 proc.).
Dla osób starszych priorytetem staje się zdrowie (33 proc.), podczas gdy młodzi Polacy i Polki bardziej cenią sobie miłe i produktywne spędzanie czasu wolnego.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Pojęcie work-life balance urosło w ostatnich latach do rangi buzzwordu. Równowaga między życiem zawodowym i prywatnym, oddzielenie od siebie tych dwóch sfer są szczególnie istotne dla młodszych osób, zwłaszcza przedstawicieli Gen Z i Millenialsów, którzy wkroczyli na rynek pracy na przestrzeni ostatniej dekady. Coraz więcej mówi się również o zdrowiu psychicznym czy konieczności posiadania hobby niezwiązanego z pracą. Młodzi Polacy i Polki są świadomi konsekwencji niedbania o prywatną sferę życia i chętnie przeznaczają pieniądze na różne formy rozrywki, by móc się odprężyć po pracy i czerpać z życia jak najwięcej – mówi Nina Wadowska, PR Managerka z Autopay.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Priorytetem dla wszystkich wyróżnionych w badaniu grup, zarówno dla kobiet, mężczyzn, jak i osób młodych oraz starszych, są podróże. Co trzecia badana osoba przeznacza wolne środki finansowe na ten cel.
Zdjęcia: Badanie „Finanse młodych w czasach niepewności” Autopay, Freepik