Fińska wyspa Ulko-Tammio: miejsce na urlop bez telefonów

Fińska wyspa Ulko-Tammio: miejsce na urlop bez telefonów
Fińska Ulko-Tammio to wyspa, na której turyści zachęcani są do cyfrowego detoksu. Inicjatywa została nagrodzona tytułem „Krajowego celu podróży roku w Finlandii”.
O autorze
1 min czytania 2024-06-07

Urlop bez telefonu? Wakacyjny detoks cyfrowy? Takie trendy interesują coraz więcej ludzi na całym świecie i nic w tym dziwnego – nadmierna ilość bodźców to prosta droga do złego samopoczucia, FOMO i innych zaburzeń psychicznych.

Doskonale widzą o tym zarządcy fińskiej wyspy Ulko-Tammio, którzy zachęcają odwiedzających do zrezygnowania z urządzeń elektronicznych na czas pobytu w tym miejscu. W ten sposób Ulko-Tammio stała się pierwszą oficjalną destynacją turystyczną do eksplorowania offline na świecie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ograniczenia dotyczące korzystania z urządzeń elektronicznych pojawiły się w tym miejscu już w 2023 roku i z miesiąca na miesiąc zdobywają coraz więcej zwolenników. Co ważne, odwiedzając Ulko-Tammio, nie ma obowiązku schowania telefonu, czy tabletu „do szuflady”. To jedynie propozycja ze strony twórców akcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyspa Ulko-Tammio wyróżniona w podróżniczym plebiscycie

W 2024 roku wyjątkowość fińskiej wyspy docenili organizatorzy plebiscytu Gildii Dziennikarzy Podróżniczych, przyznając jej tytuł „Krajowego celu podróży roku w Finlandii”.

– Rozpoczęcie sezonu turystycznego 2024 z tym wyróżnieniem jest naprawdę satysfakcjonujące. Nasze wysiłki wzbudziły duże zainteresowanie wyspą Ulko-Tammio, zapoczątkowując dyskusje na temat regenerującej mocy odłączenia się od technologii w dziewiczym otoczeniu przyrody – mówi Johanna Tyynelä, dyrektor ds. turystyki na portalu Visit Kotka-Hamina.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, dlaczego cyfrowy detoks potrzebny jest „na już, zajrzyj do zakładki #NMInsights. Znajdziesz tam też inne publikacje poświęcone ciekawym zagadnieniom, które zyskują na popularności w ostatnich miesiącach.

Zdjęcia: visitkotkahamina.fi, YouTube

PS „Zadbaj o to, co jest w środku – wewnętrzny spokój”: kampania Answear.com podpowiada jak radzić sobie z przebodźcowaniem

Platforma sprzedażowa Answear.com prowadzi kampanię zatytułowaną „Zadbaj o to, co jest w środku – wewnętrzny spokój”. Jej głównym celem jest wspieranie społeczności w walce z przebodźcowaniem.