Przebodźcowanie to stan psychofizycznego przeciążenia spowodowany nadmierną ilością bodźców, który wpływa negatywnie na zdrowie i może przyczyniać się do chronicznego stresu. Choć nie jest to zjawisko nowe, w erze cyfrowej zyskało na intensywności.
Problem nadmiaru bodźców jednak nie ogranicza się jedynie do nowych technologii i mediów społecznościowych – współczesne życie w miastach, z jego hałasem, szybkim tempem i ciągłymi wymaganiami, również przyczynia się do tego zjawiska.
Zobacz również
– Przebodźcowanie pojawia się często także w wyniku próby pogodzenia wielu ról i zadań życiowych – wskazuje Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness, który po raz kolejny jest partnerem merytorycznym akcji. – Wielowarstwowość życia sprawia, że przebodźcowanie staje się naszym codziennym towarzyszem, ponieważ kultura pośpiechu i nieustannego dążenia do sukcesu tylko potęguje ten stan – podkreśla.
Dlatego Answear, we współpracy ze specjalistami od zdrowia psychicznego, stara się znaleźć odpowiedzi na pytania, jak radzić sobie z przebodźcowaniem i zapobiegać jego negatywnym konsekwencjom. Projekt realizowany jest zarówno w Polsce, jak i w pozostałych 11 krajach, w których działa multibrand.
#PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W przygotowanym na potrzeby akcji podcaście Marta Niedźwiecka, psycholożka, autorka psychologicznego podcastu i książki „O zmierzchu” oraz Joanna Wojsiat (do niedawna Podgórska), doktor nauk biologicznych i autorka podcastu „Wojsiat ogólnie”, skupiają się na psychologicznych oraz kulturowych aspektach związanych z przebodźcowanim i chronicznym zmęczeniem.
O tym, jak przebodźcowanie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie i jak radzić sobie z negatywnymi skutkami dla zdrowia i psychiki, ekspertki odpowiadają w odcinkach podcastu zamieszczonych na Spotify.
W ramach kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku – wewnętrzny spokój” powstał również film, który stworzyła reżyserka młodego pokolenia, Natasha Ivanova. Produkcję zrealizowano w 10. edycji konkursu Papaya New Directors. Więcej o akcji można się dowiedzieć ze strony www.zadbaj.answear.com.
Zdjęcia: mat. pras.