Elvie, które specjalizuje się w rozwoju technologii dla kobiet (jest producentem m.in. nowoczesnych laktatorów), postawiła na dość nietypową formę reklamy – firma stworzyła w przestrzeni miejskiej element, który ma poprawić jakość życia młodych matek, dla których często problemem jest karmienie w przestrzeni publicznej.
Zaprojektowana przez nich ławka do karmienia jest wyposażona w dwa siedziska z podłokietnikami i miejsce pośrodku, na którym można położyć dziecko np. w celu zmienienia pieluszki. W projekcie miejskiego mebla uwzględniono nawet poręcz do powieszenia zabawek, które na chwilę będą w stanie przykuć uwagę dziecka. Ławki będą pożyteczne zarówno dla mam karmiących piersią, jak i dla tych korzystających z laktatorów.
Zobacz również
– Zawsze byliśmy przekonani o tym, że każda matka, rodzic i rodzina powinni mieć możliwość wyboru sposobu i miejsca karmienia dziecka. Bez osądzania i ograniczania swobody, aby rodzice nie mieli obaw związanych z wyjściami z małym dzieckiem – mówi Tania Boler, założycielka marki Elvie.
Powstanie ławki jest oczywiście jednoznacznym przekazem związanym ze Światowym Tygodniem Karmienia Piersią (SNAM), który odbywa się w dniach 1-7 sierpnia 2021 roku. Na razie jeden egzemplarz ławki dla matek znajduje się na Grand Place w Kortrijk i będzie dostępny dla mieszkanek tego miasta przez cały sierpień.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inicjatywa wywołała sporą dyskusję na temat zasadności takich elementów w przestrzeni miejskiej. Mamy nadzieję, że dzięki niej powstanie więcej tego typu użytecznych mebli, a także, że marki chętniej będą się angażować w problemy społeczne.
PS
W ramach promocji nowych smartfonów P30 marka Huawei postawiła na nietypową kampanię, w której zaprezentowano zdjęcia kobiet karmiących piersią w miejscach publicznych.