Warto zwrócić uwagę na fakt, że, podobnie jak w poprzednich latach, w raporcie znalazło się również zestawienie wyników z uwzględnieniem inflacji, która w 2023 roku wynosiła średnio 11%. Oznacza to, że była niemal identyczna jak średni, nominalny wzrost przychodów. To z kolei sprawia, że realna dynamika przychodów firm z obszaru SEO/SEM okazała się niemal zerowa (1 i 7%).
Zobacz również
W rankingu uwzględniono 140 spółek, czyli o 34 więcej niż we wcześniejszej edycji badania. Łączne przychody wszystkich firm wyniosły 1 039 532 380 zł, a zyski 61 417 372 zł.
Jak zaznaczają autorzy publikacji: „Raporty finansowe wielu spółek, szczególnie dużych, nie zostały opublikowane w KRS w momencie publikacji rankingu. Co jakiś czas będziemy sprawdzać rejestr KRS i aktualizować nasze zestawienie”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Cały ranking firm SEO/SEM wg przychodów w 2023 r. można przeczytać TUTAJ.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: ranking firm SEO/SEM wg przychodów w 2023 r.