Warto zwrócić uwagę na fakt, że, podobnie jak w poprzednich latach, w raporcie znalazło się również zestawienie wyników z uwzględnieniem inflacji, która w 2023 roku wynosiła średnio 11%. Oznacza to, że była niemal identyczna jak średni, nominalny wzrost przychodów. To z kolei sprawia, że realna dynamika przychodów firm z obszaru SEO/SEM okazała się niemal zerowa (1 i 7%).
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
W rankingu uwzględniono 140 spółek, czyli o 34 więcej niż we wcześniejszej edycji badania. Łączne przychody wszystkich firm wyniosły 1 039 532 380 zł, a zyski 61 417 372 zł.
Jak zaznaczają autorzy publikacji: „Raporty finansowe wielu spółek, szczególnie dużych, nie zostały opublikowane w KRS w momencie publikacji rankingu. Co jakiś czas będziemy sprawdzać rejestr KRS i aktualizować nasze zestawienie”.
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Cały ranking firm SEO/SEM wg przychodów w 2023 r. można przeczytać TUTAJ.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: ranking firm SEO/SEM wg przychodów w 2023 r.