Firma Tarczyński świętuje jubileusz 30-lecia działalności

Firma Tarczyński S.A. w lutym obchodzi swój jubileusz, dołączając do grona 30-latków. 26 lutego 1991 roku uruchomiona została oficjalnie produkcja wyrobów wędliniarskich, rozpoczynająca drogę w budowaniu silnego, rodzinnego przedsiębiorstwa.
O autorze
1 min czytania 2021-02-26

Początki najpopularniejszej marki kabanosów w Polsce

Dokładnie 30 lat temu Elżbieta i Jacek Tarczyńscy – założyciele marki – zaczęli realizować swoje marzenie, rozpoczynając produkcję wyrobów mięsnych sygnowanych ich nazwiskiem.

– Historia naszej firmy rozpoczęła się w 1991 roku, gdy żona namówiła mnie do zainwestowania w maszyny do przerobu mięsa. To dało początek intensywnej produkcji pierwszych produktów. Z biegiem czasu rozbudowywaliśmy portfolio, a co za tym idzie, całe przedsiębiorstwo. Już na samym początku założyliśmy, że liczy się nie ilość, a jakość, dlatego też skoncentrowaliśmy się na kabanosach, które w latach 90. uchodziły za produkt luksusowy – opowiada Jacek Tarczyński, prezes firmy.

Marka Tarczyński szybko przechodziła przez kolejne etapy rozwoju. Od sklepu firmowego (1991), przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego w Trzebnicy (1996-2006), do zaawansowanego technologicznie i rozbudowanego zakładu w Ujeźdźcu Małym, który od 2007 jest siedzibą firmy. W działalność rodzinnej firmy zaangażowani są nie tylko jej twórcy, ale również dwaj synowie – Tomasz i Dawid Tarczyńscy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Strategia rozwoju i międzynarodowa ekspansja

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firma Tarczyński od początku postawiła na przekąski premium, co pozwoliło jej zdobywać polski rynek i stać się najpopularniejszą marką kabanosów w Polsce, z 78%* udziałem w tej kategorii. Marka stale poszukuje nowych segmentów rynku wprowadzając innowacyjne, pełnowartościowe produkty, tym samym realizując jej misję, którą jest inspirowanie do mądrego odżywiania, żeby zmieniać życie na lepsze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tylko w ostatnich latach na rynku pojawiło się wiele nowości: kolejne produkty linii Tarczyński Naturalnie wyróżniające się prostym, naturalnym składem, linia produktów dla osób aktywnych – Tarczyński Protein oraz suszone Chipsy Mięsne. Ostatnią nowością i jednocześnie wyrazem zmian w podejściu do rynku i konsumenta jest premiera linii Tarczyński Rośl-Inne – produktów na bazie roślin „Bez kęsa mięsa”.

Obecnie celem strategicznym firmy jest ekspansja zagraniczna i zdobycie pozycji światowego lidera w przekąskach białkowych. Firma już teraz posiada własne laboratorium, rozbudowany dział jakości oraz jeden z najbardziej nowoczesnych parków maszynowych w Europie.

*Tarczyński za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Sprzedaż wartościowa, segment kabanosów paczkowanych z wyłączeniem Marek Własnych sieci handlowych, okres skumulowany: styczeń-grudzień 2020.

Społeczne odpowiedzialność biznesu (CSR)

Firma Tarczyński od lat podejmuje wiele prospołecznych i proekologicznych działań, wiedząc, jak znaczący wpływ na nasze życie ma zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko naturalne. W 2020 roku działania te zostały ujęte w zintegrowaną strategię społecznej odpowiedzialności biznesu TarczynskiLepiej.pl, powiązaną ściśle z ideą marki – „Jesz lepiej, żyjesz lepiej”.